همزمان با ماه ضیافت الهی، دومین کارگاه آموزشی حفظ قرآن کریم در سپاه ناحیه شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۰۴۵۶۸
|
۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ دومین کارگاه حفظ قرآن کریم ویژه بسیجیان در ناحیه مقاومت بسیج شهرکرد برگزار گردید.

مسئول روابط عمومی و تبلیغات ناحیه مقاومت بسیج شهرکرد ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به توصیه موکد اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) و تاکید و سفارش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در مورد حفظ قرآن کریم، دومین کارگاه حفظ قرآن با حضور کارکنان پاور و وظیفه و بسیجیان این ناحیه در حسینیه حضرت امام خمینی(ره) سپاه ناحیه شهرکرد برگزار گردید.

سید محمد جزایری، افزود: در این کارگاه آموزشی، که با مربیگری حجت الاسلام اسماعیل زمانپور و برادر غلامحسین فاتحی برگزار شد، ضمن بیان اهمیت و برکات حفظ قرآن برای حاضرین، به روش های حفظ قرآن نیز پرداخته شد.

استاد غلامحسین فاتحی، حافظ کل قرآن کریم، از جمله موارد مهم آداب حفظ قرآن کریم را طهارت(ظاهری و باطنی)، حضور قلب و تمرکز، رو به ‌قبله بودن، حفظ حجاب و عفاف، عمل به قرآن، توسل به قرآن و اهل‌بیت(علیهم السلام) عنوان کرد.

وی، رعایت نکات ضروری در حین حفظ قرآن از جمله؛ داشتن آرامش روحی و روانی، داشتن اعتماد به ‌نفس و ترتیل خوانی را نیز بسیار مهم دانست.

نفر اول مسابقات سراسری اوقاف، از دیگر مقدمات مهم برای حفظ قرآن را؛ مکان و زمان مناسب، نوع کتابت قرآن، صحیح خوانی، درک معنا و مفهوم قرآن، تفسیر، شروع از جزء 30، استفاده از کلاس و شرکت در جلسات پاسخ‌گویی برشمرد.

ارسال نظرات