مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:
در 2 سال گذشته سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای این بخش کمترین اعتبار را تزریق کرده است.
کد خبر: ۸۷۰۴۵۷۵
|
۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در دیدار با نماینده مردم زنجان و طارم علیا تزریق اعتبار قابل توجه برای توسعه فعالیت های آبخیزداری در حوزه سد سفید رود را جزوء خواسته ها از نماینده مردم زنجان و طارم علیا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد و گفت: در2 سال گذشته سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای این بخش کمترین اعتبار را تزریق کرده است.

بهمن اسکندری در دیدار با نماینده مردم زنجان و طارم علیا درخواست نامه نگاری در این رابطه از سوی نمایندگان استان های مستقر در حوزه سد سفیدرود با وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه را مهم دانست.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه عامه مردم فرهنگ منابع طبیعی را قبول ندارند، اظهار داشت: با وجود بهره برداری در عرصه¬ها از قبل برداشت محصول و دامداری هنوز برای حفظ و صیانت از منابع طبیعی واقف نیستند.

بهمن اسکندری با تاکید بر ورود به موضوع اعتمادسازی روستاییان و عرصه نشینان و انجام فعالیت های ترویجی عنوان کرد: با همکاری علمای دینی به موضوع تبلیغ برای صیانت از منابع طبیعی ورود پیدا کردیم و با اجرای طرح سفیران انفال موضوع را در بین عرصه نشینان نهادینه کرده ایم.

وی اجرای مدیریت جامع آبخیز در قزل تپه با مشارکت مردم منطقه را گامی در راستای فاصله گرفتن از وابستگی شدن به مراتع و ایجاد درآمد بیان کرد و خاطر نشان ساخت: مطالعات اقتصادی و اجتماعی این طرح از سال ها پیش از سوی دانشگاه زنجان انجام گرفته و دستگاه های ذیربط در این موضوع با منابع طبیعی استان همکاری می¬کنند.

این مقام استانی سنددار کردن اراضی ملی را از دیگر اقدامات منابع طبیعی استان بیان کرد و گفت: اکنون 90 درصد اراضی استان سندددار شده و تنها اختلاف باقی مانده با اوقاف استان در شرف حل و فصل است.

اسکندری اجراری طرح کاداستر اراضی ملی را گامی در راستای فاصله گرفتن از اختلافات حد و حدود بیان کرد و ادامه داد: این طرح در120 هزار هکتار از اراضی ملی استان اجرا شده که در کاهش اختلافات تاثیرگذار است.

به گفته وی نقش راه سرمایه گذاری در اراضی استان در دست آماده است تا با مشخص شدن محدودیت های قانونی زمینه برای ورود سرمایه گذاران فراهم شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از آماده شدن 250 هزار هکتاری اراضی استان برای ورود سرمایه گذاران خبر داد .

اسکندری زنجان را جزوء تنها استان های کشور معرفی کرد که کمترین اختلافات را با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در بخش صدور مجوزهای معدنی دارد و ادامه داد: در 5/4 سال اخیر تنها چند مورد پرونده در رابطه با واگذاری زمین به معدنکاران در کمیسیون ماده 24 مطرح شده است.

وی تولید 5/1 میلیون اصله نهال در استان را یکی دیگر از ظرفیت های بالقوه استان در بخش توسعه فضاهای سبز استان و بالا بردن سرانه جنگل بیان کرد وخاطر نشان ساخت: در نهالستان کوشکن تولید گونه های جنگلی و گونه های اقتصادی همچون پسته را در برنامه داریم.

ارسال نظرات