خبرهای داغ:
وزیر کشور گفت: مسائل سیاسی و فشارهای اقتصادی فرصت نگذاشتند که ما بتوانیم ما روی پای خود بایستیم و با اراده پولادین همه هم و غم خود را صرف آبادانی کنیم اما با همه این وجود میزان پیشرفت و توسعه و اقدامات انجام شده قابل مقایسه نیست.
کد خبر: ۸۷۰۴۶۱۷
|
۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، عبدالرضا رحمانی فضلی امروز ( 12 تیر) در شورای اداری استان و مراسم تودیع و معارفه استانداران جدید و پیشین خراسان جنوبی، اظهارکرد: مردم خراسان جنوبی همواره به تدین، اخلاق، توقع کم و همراهی با انقلاب و رهبری معروف و شهره هستند.

 

وی با اشاره به اینکه مردم استان خراسان جنوبی همواره در سالهای بعد از پیروزی انقلاب و در ایام جنگ و شرایط سخت تحریم ها نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند، افزود: تصوری ذهنی من از مردم خراسان جنوبی تدین و صداقت و تلاش است و حق این مردم است که به حداقل توقعات و مطالبات خود برسند.

 

ما وارث کشوری مصیبت زده شدیم

وزیر کشور دولت یازدهم با تاکید بر اینکه ما وارث کشوری مصیبت زده شدیم که از نظر سیاسی اختیاری نداشت و به لحاظ اقتصادی کشوری وابسته به نفت بود، ادامه داد: همچینین نظام برنامه‌ریزی و بودجه ریزی کاملاً غلط و وابسته به زد و بندهای حکام و سلاطین و وابستگان بود.

 

وی با اشاره به اینکه آنچه به ما ارث رسید کشوری با عدم توازن و تعادل و فقر و نابرابری و تبعیض بود، ادامه داد: آنچه شما در خراسان جنوبی از آن یاد می‌کنید استانهای سیستان و بلوچستان و لرستان یقیناً مشکلات آنان بیشتر از این استان است و مشکلات کردستان، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه حتماً کمتر اینجا نیست.

 

رحمانی فضلی با بیان اینکه ایران در گذشته کشوری بوده که تولید نفت به رقم هفت و هشت میلیون بشکه در روز رسید، افزود: در این کشور مردم به رهبری امام خمینی (ره) انقلاب کردند به نیتی که بتوان ارزش‌های دینی، عدالت، توازن و تعادل و رشد و پیشرفت را برای مردم به ارمغان بیاید.

 

مسائل سیاسی و فشارهای اقتصادی اجازه نداد تمام هم و غم خود را صرف آبادانی کنیم

وی ادامه داد: مسائل سیاسی و فشارهای اقتصادی فرصت نگذاشتند که ما بتوانیم ما روی پای خود بایستیم و با اراده پولادین همه هم و غم خود را صرف آبادانی کنیم اما با همه این وجود میزان پیشرفت و توسعه و اقدامات انجام شده قابل مقایسه نیست ضمن اینکه میزان درآمد نیز بشدت نسبت به سابق پایین تر بود اما اراده ملت این است که باید به جایی برسیم که همه آرزوهای آنان محقق شود و قطعاً اینگونه خواهد شد؛ هماهنگونه که در انقلاب و  جنگ تحمیلی و مقاومت در عرصه تحریم‌ها پیروز شدیم و هیچ کسی باور نمی کرد.

 

وزیر کشور دولت یازدهم با بیان اینکه در آخرین گام سیاست خارجی در حوزه  حل یک معضل و مسئله مهم بین المللی که شری برای انقلاب و مردم بود پیروز شدیم و این پیروزی بزرگی بود، گفت: روی این موضوع ائتلاف جهانی شکل گرفته بود و به شورای امنیت سازمان ملل رفته و قطعنامه و تحریم‌های مختلفی گرفته بود و تهدید می شدیم و با جنگ روانی برعلیه ایران صادارت نفت و گردش سرمایه کشور همه دچار اشکالات اساسی شده بود و کسی باور نمی کرد این مشکلات را حل کنیم.

 

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه آخرین بار اروپایی‌ها و آمریکایی ها میز مذاکره را ترک کردند چون فکر می کردند در شرایط قبل از سال 92 با تهدید نظامی و فشار تحریم و منزوی ساختن ایران و ایجاد اختلاف سیاسی و نوع مدیریت مردم به مرحله ای از فشار رسیدند که با توجه به تجربه سال 88 تنش عظیم ملی راه خواهند انداخت، افزود: این تهدیدهای آشکار و پنهان امریکا و اسرائیل و مرتجعین منطقه بود و نیازی به مذاکره نمی‌دیدند اما با انتخابات 92 و حضور پرشور مردم و هدایت دقیق رهبری و تاکید مردم بر تعادل در مباحث سیاسی و مدیریتی کشور دوباره راه برگشت آنان به میز مذاکره توسط خودشان هموار شد.

 

وی بیان کرد: ایران در مذاکرات توانست موضوعی را که سال‌ها حق مسلم خود می‌دانست به اثبات برساند و قطعنامه ها را از شورای امنیت بیرون آورده و صادارت نفت را از سر گرفت و حجم سرمایه‌گذاران در ایران رو به افزایش است و تعاملات بین‌المللی قبال قبول است اما آیا همه این‌ها به معنای اعتماد به امریکا است؟ نه.

 

همه موفقیت‌ها و مذاکرات به معنای روی قول خود ایستاندن استکبار نیست

وزیر کشور با بیان اینکه همه موفقیت‌ها و مذاکرات به معنای روی قول خود ایستاندن استکبار نیست، گفت: اگر در علت‌های این موفقیت‌ها دچار سستی شود دشمنان دچار خیال خام درگیری و تهدید مجدد ایران می شوند بنابراین باید منسجم و مقاوم پشت سر رهبری در حمایت از دولت در صحنه باشیم.

 

رحمانی افضلی یکی از مهم‌ترین مولفه های وحدت در کشور حضور پر شکوه مردم در صحنه دانست و عنوان کرد: اعتقادات دینی مردم موجب حضور پرشور آن‌ها در صحنه های مختلف جامعه می‌شود اگر احزاب رأی می‌آورند مغرور نشوند که ما کار کردیم.

 

به گفته وی عناصر دیگر حضور مردم در صحنه «ولایت و شخص مقام معظم رهبری و رضایتمندی مردم» است اگر در این عوامل خدشه وارد شود قطعاً اعتماد مردم را از دست خواهیم داد.

 

اقتصاد، اولویت فعلی کشور

وزیر کشور با تاکید بر اینکه برای رضایت مردم باید کار و تلاش و برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی کرد، ادامه داد: در شرایط فعلی اواویت مردم مسائل اقتصاد است و حالا که از شرایط سیاسی بین المللی خلاص شده ایم مهمترین عامل مورد نیاز و توجه مردم را در دستور کار قرار دهیم و مقام رهبری چندین سال بر موضوع اقتصاد مقاومتی تاکید دارند.

 

رحمانی افضلی با بیان اینکه هیچ عقلی نمی‌گوید رضایت مردم را از دست بدهیم و همه عقول مشکل اول کشور را اقتصاد می دانند، بیان کرد: باید به مشکلات مردم توجه شود در کشورهای مجاور ما شرایط امنیتی بی ثبات و بدون حاکمیت مرکزی و گروه های تکفیری مواجه اند و رژیم صهیونیسم با فتنه‌گری و حمایت از مخالفان و امریکا با قدرت سیاسی و تشکیلاتی در منطقه فعال هستند و خون مسلمین ریخته و تمدن آنان نابود می شود آیا به ما رحم خواهند کرد آیا هدف ایران است؟ صد درصد شک نکنیم همه ائتلاف و اقدامات وبرنامه‌های آنان نشان دهنده این است که هدف آنان ایران است.

 

وی با اشاره به اینکه مردم عمل دفاع پایدار هستند و اگر مردم راضی باشند کشور امنیت دارد، گفت: باید به لحاظ امنیتی به مردم برسیم و همه احساس مسئولیت کنیم و از هر طریقی اقتصاد مقاومتی را پیش ببریم و تکیه تنها به دولت که می‌تواند همه مشکلات را حل کند راه محکمی نیست.

 

با قیمت پایین نفت فقط می توانیم حقوق و یارانه ها رابدهیم

وزیر کشور با بیان اینکه قیمت نفت پایین است و فقط می توانیم حقوق و هدفمندی یارانه‌ها رابدهیم و این وضع در سال 95 هم اینگونه است، افزود: تقصیر دولت نیست فشار بین المللی برای از پای درآوردن ایران است.

 

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه ایران منابع و امکانات زیادی دارد و باید روی پای خود بایستیم و اندوخته‌ها خود را به میدان بیاوریم، بیان داشت: کمترین مشکل را با مردم داریم چون به دولت و نمایندگان اعتماد می‌کنند اما مردم توقع دارند با مدیریت مطلوب برای آنان برنامه‌ریزی مناسب داشته باشیم.

 

وی عنوان کرد: دولت شخص روحانی نیست و تنها مسئول دولت است باید مدیران مختلف گزارش بدهند چرا جذب اعتبار نکردند فقط یاد گرفته‌ایم گلایه و مطالبه کنیم البته این حق است اما بایدباید اول از خود شروع کنیم.

 

چرا سهم استان از تجارت با افغانستان کم است؟

وزیر کشور خطاب به نمایندگان مجلس گفت باید بودجه ریزی کنید و ردیف هایی که معتقدید تلاش کنید در بودجه امسال قرار دهید و در بودجه تخصیص 100 درصد بگیرد، ادامه داد: باید با توجه به پتانسیل طرح توسعه استان خراسان جنوبی را تدوین شود.

 

رحمانی فضلی بیان کرد: از شما سوال دارم چرا سهم استان از تجارت با افغانستان کم است چرا اینجا پایانه بزرگی ساخته نمی‌شود که به عنوان بارانداز صادارات و واردات شرق کشور مطرح باشد.

 

وی با اشاره به اینکه کمیسیون مشترک ایران و افغانستان توسعه برنامه‌های زیادی در دستور کار است اما افغانستان به دلیل مشکلات داخلی علاقه زیادی برای کار ندارد، افزود: اما با منابع استانی خراسان جنوبی می توان کار کرد و کشت جایگزین را در استان‌های افغانستان جزو دستور کارهای امسال است.

 

وزیر کشور گفت: خراسان جنوبی پتانسیل ها و ظرفیت های فراوانی دارد البته عقب افتادگی تاریخی این مناطق جبران آن سخت است و تنها با تغییر نظام برنامه‌ریزی میسر است.

 

مسئولان و نمایندگان خراسان جنوبی روزانه با مرکز درارتباط باشند

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه مسئولان و نمایندگان خراسان جنوبی باید روزانه مسائل استان را در مرکز و وزارت کشور پیگیری کنند، بیان داشت: من در 31 استان مسئولیت دارم و استان‌هایی هستند که با پیگیری روزانه مسائل را منتقل و دنبال می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه باید مردم را در صحنه نگه داریم و برای آنان ایده تولید کنیم، افزود: در حال حاضر که اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری تکلیف شده فرصت خوبی است و سه استان به عنوان الگو و پایلوت انتخاب شده اما بدان معنا نیست به سایر استان‌ها توجه نخواهد شد.

 

رحمانی فضلی یادآور شد: در چند روز گذشته ما در جلسه ای با بانک‌ مرکزی ۱۶۶ مورد از مشکلات مربوط به سرمایه گذاری را با مدیران بانک‌ها مطرح کرده و کمیته مشترک برای حل آن تشکیل شده است.

 

وی با اشاره به اینکه راهی طولانی داریم و نباید مردم را ناامید و مایوس کنیم، گفت: باید مسیر روشن به مردم نشان دهیم اگر همه آیه یأس بخواند مردم خواهند گفت چه حاکمان بی عرضه ای!! همه شما که اینجا جمع شده‌اید دولت هستید سیمرغی نیست تک تک مرغ‌ها با هم سیمرغ می‌شود دنبال کدام سیمرغ می‌گردید؟!

 

وزیر کشور درخواست کرد با عزم و اراده جدی تلاش کنند، عنوان کرد: سال قبل که نفت به 25 دلار رسید غول منطقه ارزش پولش 50 درصد کاهش پیدا کرد و عربستان بیش از 25 درصد ذخایر خود را خرج کرد اما ایران رشد اقتصادی داشت و این همت همه است و دولت مسئول اجرا است.

 

چون اهل ایثار هستم پرویزی را به خراسان جنوبی آورده ام

رحمانی فضلی ادامه داد: با سرمایه گذاران در سطح ملی در استان و بانک ها جلسه بگذارید اما باید طرح داشته باشید.

 

وی با اشاره به اینکه به من اعلام کرده اند اگر پرویزی خوب بود، او را در خراسان شمالی نگه می داشتید، اما پاسخ من این است که رحمانی فضلی اهل ایثار است و این مدیر خوب را به خراسان جنوبی آورده ام.

 

رحمانی فضلی گفت: به استاندار جدید خراسان جنوبی اعلام کرده ام که به حاشیه سیاسی نرود و خط تعادلی دولت را مبنا کار قرار داده و از جایی نیرو نیاورید چرا که هوش خراسان جنوبی از متوسط بیشتر است.

 

وی تاکید کرد: استاندار جدید خراسان جنوبی بدون رودربایستی با فساد مبارزه میکند و به او اعلام کرده ام که با خانواده به بیرجند بیاید.

 

وزیر کشور با بیان اینکه امام حمعه بیرجند فردی کم مدعا و ولایتمدار و صادق است و در خراسان جنوبی نقش پدری ایفا می کند، خطاب به استاندار گفت:در سیاست کلان استانی با امام جمعه و نمایندگان مشورت کند چرا که همه یک درد مشترک دارید و باید برای حل آن تلاش کنید.

 

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید بیشترین حمایت را از احزاب کرده است، خاطرنشان کرد: علی رغم برخی مشکلات و سختی ها؛ راه تعامل را در پیش گرفته و در چارچوب قانون، فعالیت احزاب را حمایت می‌کنیم.

 

رحمانی فضلی یادآور شد: وجه اله خدمتگزار استاندار خراسان جنوبی، رفیق و همکلاسی من بوده و ایشان را فردی مردمی و مثبت می دانم اما با توجه به مشکلات خانوادگی، با رضایت و هماهنگی خودش،‌این تغییر انجام شد.

منبع: شبستان

ارسال نظرات
پر بیننده ها