مسئول معاونت تربیت و آموزش سپاه محلات تاکید کرد

مقابله با استکبار از مهم‌ترین شاخص انقلابی بودن

مسئول معاونت تربیت و آموزش سپاه محلات گفت: مقابله با استکبار از مهم‌ترین شاخص انقلابی بودن است و وظیفه ما در عصر حاضر مقابله با نقشه‌ها ی استکبار و مقابله با توطئه دشمنان به شمار می‌رود.
کد خبر: ۸۷۰۴۷۱۵
|
۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام رضایی صبح امروز در جلسه تفسیر آیات جهادی در جمع پایوران سپاه ناحیه مقاومت محلات با اشاره به آیات سوره حج اظهار داشت: افراد برگزیده از سوی خداوند متعال برای ولایت و امامت وظایف و سمئولیت‌هایی را در برابر جامعه بر عهده داشتند.

وی افزود: سه محور لازم برای رسیدن به جایگاه و مرتبه نزد خداوند متعال اهل سجده بودن، اهل رکوع بودن و عبادت مطلق داشتن است که در آیه 77 سوره حج به این محورها اشاره و تاکید شده است.

مسئول معاونت تربیت و آموزش سپاه محلات تصریح کرد: در آیه 78 این سوره جهاد با سلاح را مطرح نمی‌کند بلکه یاداور می‌شود که جهاد در تمامی عرصه‌ها ی امری ضروری است.

حجت‌الاسلام رضایی با طرح این سوال که چرا خداوند مسئولیت‌های نظیر رکوع، سجود، جهاد را به دوش انسان گذاشته است؟ گفت: خداوند انسان را دوست دارد و او را خلیفه خود بر روی زمین قرار داده که این مسئولیت با فطرت انسان سازگار است.

وی افزود: در یک کلمه مسلمان یعنی تسلیم شدن در برابر خدا، مقام‌معظم رهبری فرمودند "علی(ع) مرید فراوان دارد، عارف به تمامی معارف، مجاهد در تمامی عرصه‌ها، موفقیت امام علی(ع) جهاد همه جانبه در راه خدا بود" همچنین امام خمینی(ره) فیلسوف، فقیه، مرتبه علمی ولی این اوصاف شخصیت اصلی امام نبود بلکه مجاهدت او در تمام عمر بود.

مسئول معاونت تربیت و آموزش سپاه محلات تصریح کرد: در زمان امام خمینی(ره) شاهد شکل‌گیری دو رویداد بزرگ و اثرگذار بودیم یکی برچیدن نظام 25 ساله طاغوت و دیگری ایجاد و تشکیل حکومت اسلامی بود.

حجت‌الاسلام رضایی ادامه داد: مقابله با استکبار از مهم‌ترین شاخص انقلابی بودن است و وظیفه ما نیز در عصر حاضر مقابله با نقشه‌ها ی استکبار و مقابله با توطئه دشمنان به شمار می‌رود که برای این منظور بایستی بصیرت و آگاهی لازم درباره مسائل را داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار