شهرداری یزد بهانه را از هنجار شکنان گرفت:
با تدبیر شهرداری یزد بانوان یزدی علاقه مند هم می توانند دوچرخه سواری کنند.
کد خبر: ۸۷۰۴۷۶۳
|
۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از عصرفرهنگ، پویش سه شنبه های بدون خودرو که مدتی است با هدف ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه به جای وسائل نقلیه در شهر یزد در حال برگزاری است مدتی درگیر حواشی بود. علی رغم منع رسمی و صریح مراجع تقلید برخی از بانوان با شرکت در این پویش در کنار آقایان در سطح شهر به دوچرخه سواری پرداختند!
در همان زمان مردم یزد در کنار علما از مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد به عنوان متولیان این مراسم درخواست کردند ضمن ممانعت از هنجارشکنی با سوءاستفاده از این کمپین فرصتی را برای بانوان علاقه مند به این ورزش ایجاد کنند.
حجت الاسلام زارع رئیس شورای شهر در همین راستا با اشاره به فتوای رهبر انقلاب در خصوص دوچرخه سواری بانوان گفت: اولاً بانوان نباید در منظر عمومی به دوچرخه سواری بپردازند و ثانیاً از آنجا که رهبر انقلاب می فرمایند «اگر این فعالیت در منظر نامحرم نباشد اشکال ندارد» باید برای ایجاد محیط ویژه ورزش بانوان اقدام شود.
خوشبختانه با گذشت زمان اندکی این امکان محقق شد و اکنون بانوان یزدی علاقه مند می توانند صبح های سه شنبه با حضور در فضای محصور پارک شادی به دوچرخه سواری بپردازند.



گفتنی است این اقدام شهرداری یزد موجب شد تا کسانی که به اسم ورزش بانوان در صدد هنجار شکنی در حسینیه ایران بودند دیگر بهانه ای نداشته باشند.

ارسال نظرات