خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم خبر داد

ارائه 376 هزار نفرساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قم

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم گفت: در سه ماهه اول سال 95 از سوی این اداره کل 376 هزار نفرساعت آموزش ارائه شده است.
کد خبر: ۸۷۰۴۷۶۹
|
۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احمد عطارنیا با اشاره به برنامه‌های این اداره کل در سال جاری اظهار کرد: اجرای طرح توانمند سازی روستائیان در دهستان نیزار، اجرای طرح توانمند سازی فارغ‌التحصیلان دانشگاهها و طرح کارورزی در استان، ارائه آموزش به اقشار آسیب پذیر جامعه در حوزه معتادین بهبود یافته، زنان بد سرپرست و بی سرپرست، معلولین، بیماران دیابتی و سکونتگاه‌های غیر رسمی استان، ارائه آموزش‌های مهارتی در سطح استان با استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌های اجرایی مانند کمیته امداد، بهزیستی، بسیج سازندگی، جهاد کشاورزی، اداره کل زندان‌ها و اقدامات امنیتی و... از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

وی ایجاد مرکز جوار کارگاه و بین کارگاهی در استان، آموزش اتباع عراقی و افغانی با همکاری کمیساریای عالی پناهندگان، حمایت و تقویت آموزشگاه‌های آزاد از طریق ارائه تسهیلات و حذف آموزش‌های موازی در استان، توسعه آموزش‌های مهارتی در استان از طریق سرمایه‌گذاری بخش غیر دولتی، ایجاد کارگاه‌های آموزشی در رشته‌های فناوری‌های نوین و راهبردی، اعمال نتایج رهگیری اشتغال در برنامه‌ریزی آموزشی مراکز تابعه و نیازسنجی آموزشی با بهره گیری از توان اتحادیه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی، دانشگاه‌ها و مراکز علمی، کاریابی‌ها، اسناد توسعه استان را از دیگر برنامه‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای قم در سال جاری دانست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم با اشاره به آموزش‌های ارائه شده از سوی این اداره کل در سال 94 اظهار کرد: فنی و حرفه‌ای قم در سال 94 یک میلیون و 694 هزار نفر ساعت آموزش ارائه کرده است که از این میزان 710 هزار نفر ساعت به زنان و 983 هزار نفر ساعت به مردان اختصاص خواهد داشت.

وی بیان کرد: این آموزش‌ها در کارگاه‌های ثابت، کارگاه‌های سیار شهری، آموزش در زندان، آموزش در پادگان، آموزش در صنایع و اصناف، آموزش در روستاها، آموزش جوار دانشگاه و مهارت‌های پیشرفته بوده است.

وی به عملکرد آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم در سه ماهه اول سال 95 اشاره کرد و یادآور شد: در این مدت 376 هزار نفر ساعت آموزش ارائه شده که از این میزان 167 هزار ساعت به بانوان و 208 هزار نفر ساعت به مردان اختصاص داشته است.
ارسال نظرات