رئیس پلیس آگاهی لرستان

انگیزه سه فقره قتل در خرم آباد مشخص شد

رئیس پلیس آگاهی لرستان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص چگونگی و علت وقوع سه فقره قتل در سه ماهه اول سال در خرم آباد جزئیاتی را در این خصوص به خبرنگاران ارائه داد.
کد خبر: ۸۷۰۴۷۸۳
|
۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ عباس نظری؛ رئیس پلیس آگاهی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص چگونگی و علت وقوع سه فقره قتل در سه ماهه اول سال گفت: در اوایل خرداد ماه سال جاری گزارشی از یک فقره قتل که در آن جسد مقتول سوزانده شده بود به دست ما رسید.

وی گفت: به دلیل اینکه وقوع این قتل باعث آزرده خاطر و نگرانی مردم شده بود به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

نظری در خصصوص نحوه و چگونگی دستگیری قاتلین گفت: با توجه به اینکه این قتل از قبل برنامه ریزی شده بود مجرمین دلایل و مدرکی از خود در صحنه جرم به جای نگذاشته بودند و تنها ماشین مقتول را در نزدیکی محل قتل رها کرده بودند.

رئیسپلیس آگاهی لرستاناظهار کرد: کار ده ها و حتی صدها ساعتی بر روی این پرونده باعث شد که بعد از دو هفته هویت فرد قاتل مشخص شود.

وی افزود: قاتل که مردی 31 ساله بود به همراه سه تن از هم دستانش مقتول را به صحنه جرم که در کوه های اطراف جنوب خرم آباد بود می کشند و بعد از کشتن، جسد را می سوزانند تا هویت او مشخص نشود اما در همان ساعات اولیه هویت مقتول مشخص شد.

نظری با بیان اینکه انگیزه قتل شخصی بوده است افزود: قاتلین اکنون دستگیر و برای صدور حکم تحویل مراجع قضائی داده شده اند.

رئیس پلیس آگاهی استان در ادامه با اشاره به وقوع یک فقره قتل دیگر در نیمه شعبان در منطقه کهریز گفت: در نیمه شعبان سال جاری یک مرد با هویت معلوم در منطقه کهریز خرم آباد با طرز وحشتناکی به قاتل می رسد که جسد آن در کنار جاده اصلی رها می شود.

وی گفت: اهالی روستا بعد از متوجه شدن از وجود یک جسد در کنار جاده با پلیس تماس می گیرند و در همان لحظات کار تحقیقات توسط کارآگاهان آگاهی آغاز می شود.

نظری گفت: بعد از تحقیقات در همان لحظات اولیه مشخص شد که این قتل بدون برنامه ریزی و با درگیری میان قاتل و مقتول رخ داده بود و قاتل با چندین ضربه چاقو اقدام به ارتکاب این جرم شده بود.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه انگیزه قتل شخصی بوده است افزود: در ساعت 10 شب همان روز قاتل مشخص شد و برای دستگیری به درب منزل او مراجعه کردیم اما فرار کرده بود؛ با صحبت هایی که با خانواده و بستگان او شد قاتل خود را به پلیس آگاهی معرفی و اکنون پرونده وی برای صدور حکم به مراجع قضائی معرفی شده است.

وی در ادامه با اشاره وقوع به یک فقره قتل دیگر در شهرستان دوره چگنی گفت: این قتل با انگیزه سرقت در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری صورت گرفته است؛ به این گونه که مقتول در پست بانک کار می کند و به دلیل اینکه کارت های بانکی مردم را در اختیار دارد قاتلین قصد سرقت از منزل وی را می کنند که مقتول با قاتلین درگیر می شود و او را به قتل می رسانند؛ بعد از تحقیقات و پیگیری ها یکی از قاتلین در کوهدشت دستگیر شد و دیگری خود را به آگاهی معرفی کرد و پرونده این قتل هم بسته شد.

سفیر افلاک
ارسال نظرات
آخرین اخبار