وزیر فرهنگ و ارشاداسلامي دولت دهم گفت: برخی دولتمردان توقع دارند که صدا و سیما صرفا در مسیر خواسته ها و انتظارات آنان موضع گيري كند، در حالی که صدا و سیما رسانه ملی است و نمي تواندچشم خود را بر روي ضعفها و اشكالات ببندد وانتقادات صائب كارشناسان و مردم رامنعكس نكند.
کد خبر: ۸۷۰۴۹۲۳
|
۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
سید محمد حسینی وزیر فرهنگ وارشاداسلامي دولت دهم در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: اصولا توليد برنامه هاي نمايشي اعم ازسريال و فيلم با ديگر برنامه ها مثلا گفتگو محور از حيث هزينه ها تفاوت زيادي دارد مخصوصا اگر فیلم تاریخی باشد هزینه های قابل توجهی دارد.
وی افزود: لذا شروع چنين پروژه هايي كه زمان بر مي باشد مستلزم تامين منابع مالي است و با توجه به بدهيهاي قبلي كليد زدن ساخت مجموعه هاي جديد ريسك بالايي دارد كه اميدواريم با تعامل سازنده و نگاه منطقي دولت اعتبارات لازم اختصاص يابد تاصدا و سيما بتواند جوابگوي نيازهاي جامعه باشد.

حسینی گفت: متاسفانه در دولت یازدهم به ویژه در مورد اعتبارات صدا و سیما محدوديتهای جدی وجود دارد و حتی به گفته مسئولان سازمان اعتبارات مصوب را هم نمی دهند درحالي كه درگذشته به مناسبتهاي مختلف ازجمله سفرهاي استاني مساعدتهاي خاصي هم صورت مي گرفت.

دبيركل كانون دانشگاهيان ايران اسلامي اظهار داشت: الان براي توليد برنامه ها دست مديران سازمان تا حدودي بسته است ساخت مجموعه هايي مانندسریال حضرت موسی مدت ها مطرح است ولی هنوز جدی کار شروع نشده، همچنین ساخت تله فیلم ها برای صدا و سیما هزینه دارد و مي طلبد كه سازمان مديريت و برنامه ريزي رويكرد گذشته را تغيير داده و بخاطر اهميت مسئله در تخصيص بموقع اعتبارات رسانه ملي اقدام نمايد.

استاددانشگاه تهران ادامه داد: برخی دولتمردان توقع دارند که صدا و سیما صرفا در مسیر خواسته ها و انتظارات آنان موضع گيري كند، در حالی که صدا و سیما رسانه ملی است و نمي تواندچشم خود را بر روي ضعفها و اشكالات ببندد وانتقادات صائب كارشناسان و مردم رامنعكس نكند.

حسینی تأکید کرد: صدا و سيما زير نظر هيچ يك ازقوا نيست كه بنگاه تبليغاتي و يا سازمان روابط عمومي آن قوه محسوب شود، لذا با رعايت مصالح نظام هم باید به تبيين دستاوردها و خدمات و نقاط قوت دستگاهها و نهادهاي دولتي وحاكميتي بپردازد و هم ضعفها رامشفقانه به قصد اصلاح و نه تخريب بيان كند و براين اساس خوشايند قوه مجريه نبايد به بودجه سازمان پيوند بخورد.
ارسال نظرات