این بازیگر سینما و تلویزیون گفت:کسر بودجه صداوسیما توسط دولت، به زندگی بازیگران حرفه ای و قدیمی آسیب جدی وارد کرده است.
کد خبر: ۸۷۰۴۹۶۰
|
۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
جهانبهش سلطانی بازیگر سریال «سرنخ» در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به کسربودجه صداوسیما در تولید فیلم های سینمایی و سریالی در تلویزیون گفت: چند ماه گذشته به یکی از شبکه های تلویزیونی پیشنهاد ساخت دو تله فیلم با موضوع دفاع مقدس و دینی دادم و با اینکه مدیر شبکه یکی از دوستان صمیمی ام بود، صراحتا گفت که پولی برای پرداخت هزینه این تله فیلم ها ندارند و دو راه جلوی راهم انداخت،اول اینکه دو سال بعد از ساخت تله فیلم،هزینه اش را دریافت کنم و دوم اینکه به دنبال اسپانسر بگردم و همین موضوع باعث شد که از این کار صرف نظر کنم.

وی ادامه داد: در حال حاضر اکثر فیلم های پخش شده در تلویزیون به صورت آرشیوی هستند که قبلا تولید شده است و تلویزیون در طول چند سال اخیر تولید زیادی نداشته است و اصلی ترین دلیلیش، کمبود بودجه دولتی صداوسیما بوده است.

این بازیگر سینما و تلویزیون خاطر نشان کرد: کار کردن با اسپانسر برای ساخت فیلم و سریال خوب نیست چرا که باعث می شود هنر و هنرمند در مسیر کاسبی قرار بگیرد و این در حالی است که هنر و هنرمند برای معرفت و انتقال حقیقت و تعالی آرمان های جامعه است و اسپانسر دنبال مضامینی می رود که پولش را برگرداند یا سیاه نمایی باشد و قطعا به دنبال آثار ارزشی و فاخر نمی رود.

سلطانی افزود: دیگر سینما دنبال بازیگرانی همچون ما که در فیلم های دفاع مقدس نقش آفرینی داشته ایم، نمی آید و واقعا دلیلش را نمی دانم؛ شاید از ما خوف دارد و به دنبال افرادی می رود که حاضر به ایفای نقش در فیلم های ضدارزشی و ضد خانواده هستند.

وی در ادامه افزود: فیلم "ایستاده در غبار" در جشنواره فیلم فجر یکی از فیلم هایی بود که مورد علاقه ام بود اما سایر فیلم های این جشنواره اصلا خوب نبودند چرا که با فرهنگ اصیل و دینی ما مغایرت داشتند.

این بازیگر در پایان خاطر نشان کرد: کسر بودجه صداوسیما توسط دولت، به زندگی بازیگران حرفه ای و قدیمی آسیب جدی وارد کرده است و کاش در این خصوص تدبیری اندیشیده می شد.

ارسال نظرات