خبرهای داغ:
دادستان دادگستری استا ن گلستان گفت:طی سه ماه اول سال جاری نسبت به سال گذشته 143درصد افزایش رشد کشفیات داشتیم که اکثر مواد مخدر مکشوفه سنتی که غالب آن تریاک است.
کد خبر: ۸۷۰۴۹۶۴
|
۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
به گزارش خبرگذاری بسیج از گنبد کاووس  دادستان دادگستری استا ن گلستان در مراسم افتتاحیه کمپ ترک اعتیاد نجات شهرستان گنبدکاووس گفت:دومین مرکز ترک اعتیاد در شهرستان گنبد باز گشایی شد که با این کمپ 26مرکز ترک اعتیاد در استان وجود دارد که 2مرکز ترک اعتیاد فعال در شهرستان و دو مرکز ترک اعتیاد بانوان درسطح استان وجود دارد.

حجت الاسلام سید مصطفی حقی افزود :با توجه به بازدید از روستای اسلام آباد گنبد کاووس فعالیت های خوبی در جهت بهسازی نقاط آلوده صورت گرفته است و با توجه به گرایش جوانان به مواد مخدر نیاز به وجود چنین مرکز کمپ هایی وجود دارد.

وی تصریح کرد:با فعالیت این مراکز ان شاالله به سمت و سویی به صورت علمی پیش رویم تا بازگشتی به مواد مخدر در مورد افراد بستری در این کمپ ها وجود نداشته باشد.

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان نیز در این مراسم گفت:با تدابیر انجام شده توسط شورای هماهنگی استان و استاندار محترم طی سه ماه اول سال جاری نسبت به سال گذشته 143درصد افزایش رشد کشفیات داشتیم که اکثر مواد مخدر مکشوفه سنتی که غالب آن تریاک است.

مهدی طالبی افزود:از آنجاییکه اکثر مواد مخدر سنتی به صورت حمل ونقل کلان صورت میگیرد ولی مواد صنعتی به میزان کمتری حمل نقل میشود به همین جهت کشفیات مواد سنتی نسبت به صنعتی بیشتر است.

وی ادامه داد:درسال گذشته 3نقطه پر خطر و آلوده استان به صورت پایلوت درگرگان و گنبد در حوزه مواد مخدر صورت گرفت که در این راستا 26دستگاه اجرای وظیفه مندی در این حوزه داشته و 40درصد برنامه ها پیشرفت داشت.

طالبی تصریح کرد:امسال به این نقاط 6 نقطه اضافه شد که مجموعه استان تعیین نمودند و قرار شد 14نقطه نیز توسط فرمانداران بهسازی و پاکسازی شود که در کل استان مجموعا 23نقطه آلوده و پر خطر استان بهسازی و پاکسازی خواهد شد.

وی اضافه کرد:یکی از برنامه های در دستور کار،جمع آوری معتادین مهاجر بود و 57هزارو700نفر دستگیر شدند که نسبت به سال قبل از آن یعنی 133،93درصد رشد داشته است.

طالبی اظهار داشت:این برنامه امسال نیز در دستور کار است و امیدواریم که همه دستگاها حضور و فعالیت های لازم را در این زمینه بخصوص شهرداریها داشته باشند.

فرماندار ویژه و معاونت استانداری گنبدکاووس در این مراسم گفت:مرکز کمپ ترک اعتیاد نجات با زیر بنای یکهزارو 300مترمربع در5طبقه وبا اعتبار یک میلیارد تومان ساخته شده است.

محمد حمیدی افزود:موسسه مهرآفرینان جوان دارای استخر،سونا،آزمایشگاه،نماز خانه و سم زدایی است و دارای بخش هایی چون درمان،بازتوانی ،حرفه آموزی،است که روانشناسان و پزشکان کلیه کارهای درمانی که نه تنها در مرکز استان بلکه در کشور بی نظیر است. اراٸه خواهند داد.

 وی ادامه داد:ظرفیت پذیرش این موسسه 60نفر است که هزینه درمان 740هزار تومان است که در این موسسه به 350هزار تومان تقبل خواهد یافت و دوره درمان 21الی28روزه خواهد بود.
انتهای خبر/
ارسال نظرات
پر بیننده ها