نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: پایه و اساس تحقق اقتصاد مقاومتی مبارزه با قاچاق کالا و ارز است و اگر مردم مستقیما وارد میدان شوند بسیاری از لطمات و ضربات اقتصادی جبران می شوند
کد خبر: ۸۷۰۴۹۶۵
|
۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در دیدار اعضای دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان اظهارکرد: آسیب‌های قاچاق به اقتصاد کشور به میزانی زیاد است که کاملا آشکار می‌باشد و هیچ شخصی منکر این آسیب ها نیست.

وی گفت: در شرایطی که بسیاری از جوانان ما بیکار و در جستجوی کار می باشند ورود بی رویه کالاهای قاچاق آسیب های جبران ناپذیری به اقتصاد زده و موجب تعطیل شدن کارخانه های داخلی شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: حل مسئله قاچاق موجب ساماندهی بازار مصرف و تولید کالاهای داخلی می شود و به همین دلیل باید زشتی پدیده قاچاق بایستی توسط رسانه های جمعی بیشتر نمایان شود.

وی بیان کرد: پیشرفت های ایران در عرصه های مختلف نشان داده که کشور ما توانایی تولید هر نوع کالایی با بالاترین کیفیت دارد و هرجا که اراده کرده ایم به موفقیت دست یافته ایم.

آیت الله حسینی شاهرودی افزود: ورود کالاهای قاچاق باعث سست شدن روحیه کار و تلاش جمعی می شود و بسیاری از کالاهایی که در گذشته تولید می شد به دلیل واردات بی رویه کالاهای خارجی کارخانجات آنها تعطیل شد.

وی گفت: کشوری که واردات قاچاق کالا در آن آزاد باشد به پیشرفت و استقلال نخواهد رسید و در نتیجه چرخه تولید در آن کشور تعطیل می شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: خام فروشی مواد تولیدی داخل موجب لطمات جبران ناپذیری به کشور می شود و در پشت پرده قاچاق همیشه توطئه دشمنان نهفته است.

وی گفت: قاچاق کالا هم از نظر فرهنگی و هم از نظر اقتصادی به کشور آسیب وارد می کند و در همه دنیا امروزه قاچاق کالا و ارز به یک معظل اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده است اما تعداد معدودی از کشورها توانسته اند با اقدامات سختگیرانه تا حدودی آن را مهار کنند.

آیت الله حسینی شاهرودی با بیان علما و روحانیون وظیفه خطیری در روشنگری اذهان عمومی دارند، افزود: فرهنگ سازی برای مبارزه با قاچاق باید با روش های جدید و تبلیغات مناسب دنبال شود و علما و روحانیون نیز وظیفه روشنگری در خصوص معظلات قاچاق بر عهده دارند.

وی افزود: پایه و اساس تحقق اقتصاد مقاومتی مبارزه با قاچاق کالا و ارز است و اگر مردم مستقیما وارد میدان شوند بسیاری از لطمات و ضربات اقتصادی جبران می شوند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به ضربات متعدد قاچاق بر اقتصاد خانواده ها اشاره کرد و گفت: اگر لطمات قاچاق بر بنیان اقتصادی خانواده ها اطلاع رسانی شود خود مردم بطور خودجوش کالاهای خارجی و قاچاق را تحریم می کنند.

وی اضافه کرد: اجناس تقلبی معمولا به شکل قاچاق و با قیمت ارزان وارد کشور می شوند که به علت قیمت پایین با استقبال مردم مواجه می شود که گاها زیان های مالی و جانی به مصرف کنندگان وارد می کند.

آیت الله حسینی شاهرودی گفت: نبود مشاغل مولد در مناطق مرزی موجب می شود بسیاری از جوانان ناخواسته گرفتار شبکه های قاچاق کالا شوند و جوان ها باید به دنبال کارهای تولیدی مفید و کارآفرین باشند.

وی افزود: قاچاق باعث خارج شدن مقادیر زیادی ارز از کشور می گردد و باعث می شود کیفیت اجناس داخلی پایین آمده و بسیاری از واحدهای تولیدی برشکسته و قشر وسیعی از جوانان بیکار شوند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: ورود برخی از کالاها مانند مشروبات الکی، تجهیزات ماهواره و بسیاری اجناس دیگر که بطور مستقیم با فرهنگ اسلامی تناقض دارد موجب می شود خسارات جبران ناپذیری در حیطه فرهنگ به کشور وارد شود.

ارسال نظرات