این بازیگر سینما و تلویزیون گفت: کسر بودجه دولتی صداوسیما،کاهش انگیزه در بازیگران برای ایفای نقش در فیلم ها و سریال ها، روی آوردن به ساخت فیلم های ضدارزشی و ضدفرهنگی و ... می تواند دلایل بیکاری و افسردگی برخی بازیگران باشد.
کد خبر: ۸۷۰۴۹۷۵
|
۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
جهانگیر الماسی بازیگر سریال «پس از باران» در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به دلایل بیکاری بازیگران سینما و تلویزیون گفت: بیکاری بازیگران دلایل مختلفی دارد اما بعد از کسر بودجه دولتی صداوسیما،عمده ترین دلیل آن به دلیل کاهش انگیزه تولید فیلم توسط فیلمسازان و روی آوردن به تولید برنامه های گزارشی است.

وی ادامه داد: کاهش تولیدات سینمایی و تلویزیونی باعث شده است که مردم به دیدن برنامه هایی همچون "ماه عسل" روی بیاورند، چون تلویزیون فیلم و سریال جذابی برای پخش ندارد.

الماسی خاطر نشان کرد: مردم از تلویزیون توقع تولید برنامه های نمایشی دارند نه برنامه های گزارشی و بنده معتقدم که کارهای گزارشی مخصوص شبکه خبر است نه شبکه های تلویزیونی که مردم توقع دیدن فیلم و سریال از آن دارند.

این بازیگر گفت: انگیزه حضور نیروها در تولید فیلم و سریال های تلویزیونی خیلی مهم است و می تواند به تولید آثار ماندگار کمک کند اما کاری کرده اند که بازیگران انگیزه زیادی ندارند و از طرفی دیگر هم کاهش بودجه آثار فرهنگی باعث بیکاری بسیاری از بازیگران شده است.

الماسی ادامه داد: فیلم هایی همچون "ایستادن در باد" و "آهوی وحشی" که در گذشته به تولید رسیده است، هرگز در فضای حاکم در تلویزیون ساخته نمی شود، چرا که بازیگران این سریال ها در زمان ساخت این فیلم ها، انگیزه زیادی برای ایفای نقش داشتند و حتی اگر پول کمی هم دریافت می کردند اما می دانستند که به عنوان یک بازوی متحرک فرهنگی در جامعه عمل می کنند اما اکنون این انگیزه وجود ندارد و در حرفه بازیگری، توجه به ظاهر و قیافه از استعداد و توانایی یک بازیگر مهمتر است و همین موضوع ضربه زیادی به هنر و هنرمند وارد کرده است.

وی تاکید کرد:کسر بودجه دولتی صداوسیما،کاهش انگیزه در بازیگران برای ایفای نقش در فیلم ها و سریال ها، روی آوردن به ساخت فیلم های ضدارزشی و ضدفرهنگی و ... می تواند دلایل بیکاری و افسردگی برخی بازیگران باشد.

این بایگر سینما و تلویزیون در پایان ابراز داشت: علت بیکاری بازیگران در به بن بست رسیدن تعاریف در سینما و تلویزیون خلاصه شده است.

ارسال نظرات