رئیس کمیته امداد گفت: با اجرای طرحی ویژه به دنبال به حداقل رساندن نوعروسان پشت نوبت دریافت جهیزیه هستیم.
کد خبر: ۸۷۰۵۰۴۷
|
۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدپرویز فتاح با اشاره به برگزاری جلسه و ارائه گزارش آسیب‌های اجتماعی به رهبر معظم انقلاب افزود: در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت آسیب‌های کشور مطرح شد و راهکارهایی برای حل آنها پیشنهاد شد.
 
وی با تاکید بر اینکه ۷۵ هزار نوعروس تحت پوشش کمیته امداد در انتظار دریافت جهیزیه به سر می برند ادامه داد: البته این مساله از نظر ما آسیب اجتماعی نیست و ازدواج برای همه جوانان به ویژه جوانان تحت پوشش کمیته امداد یک فرصت است که همه موظفیم با حمایت از آنها زمینه تشکیل زندگی را برای این عزیزان فراهم کنیم.
 
رئیس کمیته امداد در مورد اجرای طرح «آینه شمعدان» با هدف تامین جهیزیه نوعروسان کمیته امداد خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت های مردمی و نهادهای دولتی و غیر دولتی برای فراهم کردن مقدمات تشکیل زندگی این عروسان استفاده کرد. در همین راستا در نظر داریم امسال با برنامه ریزی هایی که انجام داده‌ایم در نظر داریم پشت نوبت دریافت کمک هزینه ازدواج و جهیزیه افراد تحت حمایت را به حداقل برسانیم.
 
فتاح اضافه کرد: در بودجه سال ۹۵ هم کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مقرر کرده که بودجه خاصی برای کمک هزینه جهیزیه در اختیار کمیته امداد قرار دهد و همین امر موجب شد تعداد بیشتری کمک هزینه جهیزیه به دختران تحت حمایت اهدا کنیم.
 
وی با اشاره به لزوم پشتیبانی نهادها از طرح تامین جهیزیه نوعروسان کمیته امداد تاکید کرد: این موضوع حائز اهمیت بسیاری است و باید از همه گروه‌های فعال در این زمینه حمایت کرد.
 
براساس آمارهای کمیته امداد امام خمینی (ره) حدود ۷۵ هزار نوعروس در اثر ناتوانی مالی بیش از شش ماه است که در صف دریافت خدمت جهیزیه از طرف کمیته امداد هستند. به همین منظور طرح آیینه شمعدون با هدف جلب حمایت های نقدی مردمی راه اندازی شده است. در این طرح برای هر یک از نوعروسان یک جهیزیه کامل به ارزش ۵۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است  که با همکاری تولیدکنندگان داخلی، جهیزیه کامل شامل اقلام ضروری زندگی و با هزینه معادل ۳۰ میلیون ریال تهیه خواهد شد.
ارسال نظرات