در بیانیه بسیج جامعه زنان استان سمنان به مناسبت هفته عفاف و حجاب تأكيد شد؛

لزوم پرداختن به مسئله‌ حجاب و ضرورت الگوگيرى از فرهنگ ناب فاطمى

امروز ، یکی از مهم ترین محورهای تهاجم فرهنگی در مواجهه با نظام جمهوری اسلامی ایران ، تلاش برای تغییر سبک زندگی زنان ایرانی در موضوع عفاف و حجاب است.
کد خبر: ۸۷۰۵۰۸۴
|
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، سازمان بسيج جامعه زنان استان سمنان به مناسبت هفته حجاب و  عفاف بيانيه اي را به شرح ذيل صادر كرد:
در متن اين بيانيه آمده است؛

امروز ، یکی از مهم ترین محورهای تهاجم فرهنگی در مواجهه با نظام جمهوری اسلامی ایران ، تلاش برای تغییر سبک زندگی زنان ایرانی در موضوع عفاف و حجاب و تبدیل آن به نکات مطرح در گزاره های دِهِشت بارمدنظر شبکه های ماهواره ای و غربی است که غایت آن باعث از هم گسیختگی نهاد خانوادهاصیل ایرانی و سست شدن پایه های اعتقادی خانواده مسلمان خواهد شد.

پرداختن به مسئله‌ حجاب و ضرورت الگوگيرى از فرهنگ ناب فاطمى در عصر امروز، از عمده‌ترين ضرورت‌هاى فکرى و فرهنگى است. درراستای عمل به فرموده خداوند در آیه" قُل اِنَّما اَعَظَّکُم بِواحِدَه"که همه باید برای خداوند بپاخیزند و اطاعت از امر پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد(صلیالله علیه وآله و سلم) :(کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته) که همه ما را نسبت بهیکدیگر مسئول دانسته، بسیار ضرورت دارد که همه به موضوع حجاب و عفاف و مسائلاخلاقی جامعه بیشتر بیندیشیم. خصوصا در سالگرد بیست و یکم تیر ماه، که یاد‌آورخاطره تلخ تهاجم طاغوت علیه حجاب و عفاف و شهادت هزار و هفتصد نفر از غیور مردان وزنان غیرتمند ایرانی در مسجد گوهرشاد است که با ایستادگی و مقاومت خود در مقابلتوطئه رضاخان ملعون در کشف حجاب ،جان خود را فدا کردند، لازم است نسبت به جریانفساد و بی اخلاقی‌ها و سیل خانمان سوز فرهنگ بدحجابی و بی عفتی که می‌رود تا دامانهمه را آلوده سازد و دستورات خدا را به سخره بگیرد، بیشتر احساس مسئولیت کنیم .

ای ملت عزیز و افتخار آفرین، ما بانواناستان سمنان بر حسب وظیفه و مسئولیت دینی اعلام می‌داریم که :

1-امروز حجاب و عفاف ،یک مسأله صد درصد اجتماعی و فرا جنسیتی و فراتر از یکرفتاردینی است که نیاز به عزم دو طرفه از سوی مسئولان و از سوی مردم دارد . عرصه   فرهنگحجاب و عفاف بیش از قانون و بودجه و ساختارهای دولتی و رسمی نیاز به ساختارهاییبرآمده از بطن مردم انقلابی، معتقد و دغدغه مند دارد.

2-ازدولت جمهوی اسلامی می خواهیم ،با توجه به شعار تدبیرگرایی و عقلانیت مصوبه ۴۲۷شورای عالی انقلاب فرهنگی(راهکارهای اجرایی فرهنگ عفاف و حجاب) را محور کارهای دستگاه های فرهنگی به صورت پیگیر و اثر بخش قرار دهد.

3- ازمجلس محترم می خواهیم ،به دنبال اصلاح، رفع ابهام، ایجاد ضمانت اجرایی و وضعقوانین مکمل در این حوزه باشد .

4-ازقوه قضائیه می خواهیم، که هماهنگی لازم را با نیروی انتظامی در برخورد هر چه بهترو قاطع تر با حلقه ها و جریان هایی که با رویکرد معاند ،مجرمانه و هدفمند در فضای فرهنگیکشور تخریب انجام می دهند، به عمل آورد .

5-از نیروی انتظامی می خواهیم ،در برخورد با پدیده بد حجابی، با تقویت فعالیت هاینامحسوس خود برای پیدا کردن حلقه های معاند در جریان بد پوششی که با اندیشهمجرمانه در توسعه بی عفتی در جامعه سهیم اند را بیش از پیش و مستمرانه پیگیر باشد .

6- ازرسانه ملی می خواهیم بر طبق فرمایش امام خمینی(رحمه الله علیه) که می فرمایند:صداو سیما باید دانشگاه عمومی باشد، رسالت اصلی اش را که تربیت انسان هاست فراموشنکند و این رسالت فرهنگی عظیم را به نحو احسن به انجام برساند.

7- از کلیه مراکز و نهادهای فرهنگی، خصوصاروحانیت معزز انتظار می رود در جهت فراگیر شدن بحث عفاف و حجاب که نمایانگر جامعهدینی است، تلاش بیشتری مبذول دارند و در جهت تنویر افکار عمومی جامعه اسلامی ،سیره اهل بیت (علیهم السلام) را بیشتر معرفی نمایند .

در پایان با استعانت از خدای متعال و طلبامداد و کمک از نفس مسیحایی امام عصر (عج) و پیروی ازرهنمودهای نائب بر حق ایشان  حضرت امامخامنه ای (مد ظله العالی ) دست وحدت و نیاز به سوی آسمان بلند کرده تا در پرتو اینوحدت ، یک دلی و یک صدایی، با عزمی ملی و مردمی در نهادینه شدن فرهنگ حجاب و عفاف در کشور ،گامی بلند برداریم و در این باب موفق و پیروز گردیم .

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار