ابعاد فاجعه‌بار محیط زیستی و اجتماعی طرح انتقال آب خزر آنچنان آشکار است که علاوه بر مخالفت سازمان محیط زیست، سازمان جنگل‌ها، بخش اعظم و قاطع کارشناسان مستقل و اساتید برجسته،سازمان‌های مردمی و بسیاری از دلسوزان کشور مخالف اجرای این پروژه هستند.
کد خبر: ۸۷۰۵۱۱۷
|
۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰


به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، در نامه سرگشاده رئیس مجمع نمایندگان مجلس در مازندران به رئیس جمهور آمده است:
همانگونه که مستحضرید پروژه انتقال آب دریای مازندران به فلات مرکزی ایران از سال 1390 کلید خورد و سپس در مواجهه با مخالفت‌های گسترده کارشناسان محیط زیست و منابع طبیعی به حال خود رها شده، این طرح در دولت تدبیر و امید مجددا مطرح شده و مورد حمایت قرار گرفته است.

قاسم احمدی لاشکی از پروژه انتقال آب دریای مازندران به‌عنوان پروژه‌ای مردود و آسیب‌زا بدون تامین آب برای مردم و صرفا برای تامین نان برای برخی شرکت‌ها و اهداف سیاسی محلی و منطقه‌ای یاد کرد.
در ادامه آمده است: جناب رئیس جمهور، ابعاد فاجعه‌بار محیط زیستی و اجتماعی این طرح آنچنان آشکار است که علاوه بر مخالفت سازمان محیط زیست، سازمان جنگل‌ها، بخش اعظم و قاطع کارشناسان مستقل و اساتید برجسته،سازمان‌های مردمی و بسیاری از دلسوزان کشور مخالف اجرای این پروژه هستند.

احمدی لاشکی در ادامه آورده است: آقای رئیس جمهور بر هیچ کارشناس مستقل و دلسوزی پوشیده نیست که نیاز آبی فلات مرکزی ایران را می‌توان از راه‌های جایگزین و با هزینه‌های بسیار کمتر برآورده کرده و این پروژه نه با هدف تامین آب برای مردم که با هدف تامین نان برای برخی شرکت‌ها و اهداف سیاسی محلی، منطقه‌ای و کوتاه مدت مطرح شده است.

در پایان این نامه آمده است: جناب رئیس جمهور؛ نمایندگان، کارشناسان، مسؤولان و مردم این استان به هیچ‌وجه در ارتباط با همچین موضوع مهمی مورد مشورت و نظرخواهی قرار نگرفتند که اگر امر مشورت و اصل مشارکت مورد توجه قرار می‌گرفت، قطعا چنین پروژه آسیب‌زایی در همان گام نخست مردود اعلام می‌شد لذا مجمع نمایندگان استان مازندران به‌عنوان نمایندگان مردم سلحشور این استان مخالف قاطع خود را با اجرای این پروژه اعلام می‌دارد و از جنابعالی می‌خواهد که با درایت و تدبیر و لازم، مانع از اجرای آن شوید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها