کارگردان کشورمان گفت: مشکل در اینجاست که فرهنگ مسئله اصلی مسئولان نبوده و نیست، الان چون وضع اقتصادی خیلی مشکل پیدا کرده اولین جایی که در مشکلات اقتصادی لطمه می بیند عرصه فرهنگ است چون اصلا جزء دغدغه و اولویت مدیران فرهنگی نیست.
کد خبر: ۸۷۰۵۱۸۲
|
۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
مجتبی راعی کارگردان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره کم شدن تولیدات تلویزیونی و سینمایی گفت: وقتی پول کم می شود اولین جایی که لطمه می بیند فرهنگ است.

وی افزود: من پیشنهاد می کنم مسئولان اختلاس ها را پیگیری کنند و پول ها را به بیت المال برگردانند، مقداری را هم به عرصه فرهنگ بیاورند تا فعال شود.

راعی ادامه داد: مشکل در اینجاست که فرهنگ مسئله اصلی مسئولان نبوده و نیست، الان چون وضع اقتصادی خیلی مشکل پیدا کرده اولین جایی که در مشکلات اقتصادی لطمه می بیند عرصه فرهنگ است چون اصلا جزء دغدغه و اولویت مدیران فرهنگی نیست.

این کارگردان کشورمان گفت: به قول یکی از مستندسازان که می گفت وقتی یک کارگر شهرداری با اندک درآمد خود از شکمش می زند که پسرش دانشجو باشد یعنی همه کمتر می خورند برای اینکه فرزندشان بتواند تحصیل کند و دانشگاه را طی کند، این رویه باید در کل نظام و مسئولان باشد.

وی گفت: کل مسئولان کشور باید مثل آن کارگر شهرداری فکر کنند تا فرهنگ درست شود یعنی نسبت به مسائل فرهنگی دغدغه جدی داشته باشند.

ارسال نظرات