فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان، گفت: جنایت امریکا در سرنگون کردن عمدی هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران از بندرعباس به مقصد دبی، خوی استکباری آن کشور را برای رسیدن به اهداف استعماری خود آشکارتر کرده است.
کد خبر: ۸۷۰۵۱۹۴
|
۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶

 سردار رضا ترابی عصرشنبه در حاشیه گلباران محل شهادت 290 مسافر پرواز 655 جمهوری اسلامی ایران در آبهای خلیج فارس درگفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: برای چنین رژیمی که همه اصول و قواعد اخلاقی و انسانی را زیر پا می گذارد حق و حقوق انسان ها و بشریت جایگاهی ندارد.

وی ادامه داد: شیطان بزرگ در گذشته این خوی تجاوزگری را داشته و درآینده نیز خواهد داشت که باید شناخت خود را نسبه به آن افزایش دهیم.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) اضافه کرد: امریکا با خوی خود از بهمن سال 67 تا کنون درصدد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی است و با همین هدف نیز وارد خلیج فارس شده ولی آیا تا کنون به ان رسیده است.

سردار ترابی بیان کرد: در مقابل ، روز به روز بر توان و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران با فرزندان رشید خود افزوده شده به گونه ای که این به اصطلاح ابر قدرت توان داشتن نگاه چپ به ایران ندارد.

در مراسم گلباران که معاون هماهنگ کننده حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس ، استاندار ، معاونان استاندار ، فرماندار بندرعباس ،جمعی از مسئولان وخانواده های شهدای این حادثه حضور داشتند از عرشه شناور و چرخبال شهادتگاه 298مسافر هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی با شعار مرگ بر آمریکا در بیست وهشتمین سال گلباران شد.

هرچند سازمان ملل که از سوی برندگان جنگ جهانی دوم شکل گرفته چشم هایش را بر جنایت های امریکای دارای حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل بسته است ولی همه جهانیان رفتار گستاخانه آنرا در این فاجعه به عینه مشاهده کردند.

ساعت 10 صبح 12 تیر ماه سال 67 مسافران هواپیمای ایرباس 655 جمهوری اسلامی ایران از فرودگاه بندرعباس به مقصد دبی شادمانه پرواز کردند، اما این پرواز دقایقی بعد توسط موشک های ناو پیشرفته وینسنس آمریکا هدف گرفته شد و خون 298تن از مسافران از جمله زنان و کودکان این پرواز همچون فرشی رنگین بر خلیج فارس نقش بست.

در این پرواز ناتمام 298 مسافر و خدمه اعم از مرد و زن و کودک و نوجوان و کهنسال با وقوع این جنایت فجیع جان باختند . در میان سرنشینان هواپیما، 66 کودک زیر 13سال، 53 زن و 46 تن تبعه کشورهای خارجی بودند.

در این آیین که هرساله به مناسبت به شهادت رسیدن 298 مسافر پرواز 655 جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود خانواده های این شهیدان به همراه جمعی از مسئولان شرکت می کنند.

ارسال نظرات