عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری تاکید کرد:

ارتقاء سطح آگاهی عاملی مهم در کاهش آسیب‌های زندگی ماشینی

عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری با اشاره به رواج زندگی ماشینی، ارتقاء سطح آگاهی را عامل مهم در کاهش آسیب‌های آن در عصر امروز بشریت دانست.
کد خبر: ۸۷۰۵۲۵۴
|
۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدمسعود هوشمند، عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری با اشاره به زندگی ماشینی و لزوم اجرای برنامه درست برای ارتقاء کیفیت آن گفت: امروزه بشر با پیشرفت تکنولوژی وارد عرصه جدیدی از زندگی شده است که ناچار است با آن همسو باشد.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری تصریح کرد: در این زمان فرد باید بتواند با تشخیص سود و زیان آنچه در عصر ماشینی وارد برنامه‌های زندگی وی شده، آن را در زندگی خود پیاده کند که همانا تغییر در سبک زندگی است.

 

هوشمند، تغییرات آب و هوا، تغذیه و تحرک را از عوامل مهم این تغییرات عنوان کرد و به لزوم برنامه‌ریزی مناسب برای مقابله با مشکلات ناشی از این عوامل در زندگی تأکید کرد.

 

وی در ادامه به تشریح بیماری‌های رایج در این عصر پرداخت و با اشاره به بیمار‌های چندعاملی اظهار کرد: این بیماری‌ها ناشی از یک عامل ژنتیک و سایر عوامل است که در کنار ژنتیک بروز می‌کند.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری به دیابت به عنوان یک بیماری چند عاملی اشاره کرد و گفت: در این حالت فرد بر طبق تغییرات ژنتیکی و اثبات ارتباط آن با این بیماری مورد بررسی قرار گرفته و بر اساس آن انواع مواد غذایی، ورزش و تغذیه برای داشتن زندگی بهتر مشخص می‌شود.

 

هوشمند، تصریح کرد: برای تشخیص درست نوع دیابت و جلوگیری از صدمه زدن آن به بیمار بهتر است قبل از تجویز دارو عامل مهم ابتلای فرد به این بیماری شناخته شده و بعد از آن از شیوه درمانی مناسب استفاده شود.

 

وی در پایان گفت: با شناسایی عوامل ژنتیکی می‌توانیم به بیماران کمک کنیم تا بتوانند دیگر عوامل را کنار گذاشته و در عصر تکنولوژی با اجرای روش زندگی بهتر تا آخر عمر زندگی سالمی داشته باشند

ارسال نظرات