فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه قهوه‌خانه‌ها و چایخانه‌های استان تبدیل به پاتوق شده است، گفت: کشف حجاب در چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌های گیلان نگران‌کننده است.
کد خبر: ۸۷۰۵۲۸۶
|
۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار محمدرضا میرحیدری ظهر امروز در جلسه ستاد اجرایی سفر گیلان با اشاره شرایط ویژه و اقلیم مناسب این استان اظهار کرد:  طرح ویژه تابستانی گیلان تدوین و ابلاغ شده است.

وی، خواستار کمک دستگاه‌ها در اجرای طرح ویژه تابستانی در گیلان شد و افزود: ساماندهی خانه‌مسافر از موضوع‌های مهم است و نیاز به توجه ویژه در شهرستان‌های رشت و انزلی داریم.

فرمانده انتظامی گیلان با تأکید بر اجرایی شدن ماده 16 ساماندهی معتادان در استان، تصریح کرد: انتظار داریم شهرداری رشت توجه ویژه‌ای به موضوع مذکور داشته باشد.

میرحیدری از کاهش جرایم در گیلان خبر داد و بیان کرد: اکنون جزو پنج استان نخست کشور در کاهش جرایم هستیم و اگر برنامه‌ها عملیاتی شود می‌توانیم استان نخست در کشور شویم.

وی با اشاره به کاهش جرایم از 54 تا 9 درصد در 15 شهرستان گیلان، خاطرنشان کرد: تنها در یک شهرستان کاهش جرایم نداشتیم.

*جمع‌آوری متکدیان در گیلان

فرمانده انتظامی گیلان، خواستار جمع‌آوری متکدیان در شهرهای استان شد و اظهار کرد: حضور متکدیان در معابر چهره شهر را زشت کرده است.

میرحیدری به وضعیت قهوه‌خانه‌ها و چایخانه‌ها در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: مکان‌های مذکور در حال تبدیل شدن به پاتوق برخی از افراد شده است.

وی با تأکید بر مشخص شدن فعالیت قهوه‌خانه‌ها و چایخانه‌ها در شب‌ها، بیان کرد: کشف حجاب در چایخانه‌های گیلان نگران‌کننده است.

فرمانده انتظامی گیلان، 24 دستگاه را متولی مسائل اجتماعی دانست و تصریح کرد: دستگاه‌های مذکور باید مسؤولیت اصلی در مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی را به عهده بگیرند.

*اجرای طرح «ایران مطهر» از 15 مردادماه

میرحیدری به اجرای موفق طرح «گیلان مطهر» به صورت پایلوت کشوری در نوروز امسال در گیلان اشاره کرد و گفت: از 15 مردادماه جاری طرح «ایران مطهر» با الگوگیری از طرح «گیلان مطهر» در نقاط مختلف کشور عملیاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه انتظار داریم دستگاه‌های متولی در مسائل اجتماعی ورود کنند، خاطرنشان کرد: در مورد جرایم خشن مشکلی در گیلان نداریم و تنها یک مورد سرقت مسلحانه در املش داشتیم که در کمتر 20 ساعت تمام سارقان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی گیلان به برپایی چادرهای مسافرتی در نقاط مختلف شهرها اشاره کرد و یادآور شد: نصب چادرهای مسافرتی باید ساماندهی شود.

میرحیدری با اشاره به اینکه وضعیت نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی گیلان مناسب نیست، اظهار کرد: با توجه به ورود مسافران به استان باید توجه ویژه‌ای به موضوع مذکور شود.

وی به آمار بالای تلفات جاده‌ای گیلان اشاره کرد و گفت: خردادماه امسال تلفات جاده‌ای استان تعدیل شده اما با این وجود آمار بالای تلفات جاده‌ای شایسته گیلان نیست.

ارسال نظرات