با برگزاري جشنواره هاي رضوي کانون پرورش فکري کودکان ونوجوانان، کانون مازندران 79 اثر برگزيده استاني خود را به دبيرخانه مرکزي جشنواره معرفي کرد.
کد خبر: ۸۷۰۵۳۳۹
|
۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، دبيرخانه كارگروه كودك ونوجوان اين جشنواره دركانون پرورش فكري كشور همزمان با چهاردهمين دوره برگزاري جشنواره بين المللي امام رضا(عليه‌السلام) با انتشار فراخواني در 8 موضوع ؛ داستان نويسي، شعرسرايي،خوشنويسي، نقاشي، نشريه‌نگاري، کاردستي، قصه گويي و معرفي شخصيت را در پايگاه اطلاع‌رساني كانون به نشاني www.kanoonnews.ir منتشر نموده است و از علاقه‌مندان براي شركت در اين رويداد فرهنگي، مذهبي و هنري دعوت کرد.

بر اين اساس در مراکز فرهنگي و هنري کانون مازندران نيز اعضا به صورت فرايندي در قالب فعاليت هاي ديني به تعيين موضوع و قالب هاي مورد علاقه اعضا پرداخته است تا ضمن تحقيق و آشنايي بيشتر با سيره مطهر رضوي، موضوعات و مضامين تازه و متناسب با موضوعات مطرح شده در فراخوان هاي اين دوره از جشنواره را در آثار خود نمايان سازند.

در نهايت پس از انجام اين فعاليت ها و ارسال آثار رضوي مراکز فرهنگي و هنري کانون مازندران به دبيرخانه استاني مستقر در اين اداره کل؛ يک هزارو 740 اثر با موضوع رضوي به دبيرخانه استاني ارسال شد.

اما با نظر هيات داوران جشنواره استاني؛ در بخش داستان نويسي: 78 اثر به دبيرخانه استاني راه يافت که 18 اثر برگزيده به ستاد معرفي شدند.

در بخش شعر سرايي 18 اثر به دبيرخانه استاني راه يافت که 3 اثر برگزيده به ستاد معرفي شدند.

در بخش خوشنويسي نيز از مجموع 58 اثر انتخاب شده دبيرخانه استاني، 11 اثر منتخب به ستاد معرفي شدند.

در بخش نقاشي هم از مجموع 107 اثر انتخاب شده دبيرخانه استاني، 21 اثر برگزيده به ستاد معرفي شدند.

اين گزارش مي افزايد: در بخش نشريه نگاري، 32 اثر به دبيرخانه استاني راه يافت که 7 اثر برگزيده به ستاد معرفي شدند.

در بخش کاردستي هم از مجموع 57 اثر انتخاب شده 11 اثر براي معرفي به دبيرخانه ستاد انتخاب شدند.

هيات داوران جشنواره استاني رضوي در بخش قصه گويي نيز 4 قصه را به عنوان منتخب استاني اين جشنواره به ستاد معرفي نمودند.

و در بخش معرفي شخصيت هم سه اثر برگزيده به دبيرخانه مرکزي جشنواره هاي رضوي کانون پرورش فکري معرفي شدند.

گفتني است بر اساس آمار صورت پذيرفته، مجموعا دو هزارو 180 نفر از اعضاي کانون در اين جشنواره ها شرکت نمودند که تعداد 455 نفرموفق به راه يابي در بخش استاني شدند و در نهايت 84 نفر از اين مجموع به عنوان منتخبين استاني به دبيرخانه مرکزي معرفي شدند.

مدير کل کانون پرورش فکري مازندران نيز در عين حال از برگزاري ويژه برنامه هاي دهه کرامت در اين استان خبر داد و افزود: قرار است از در دهه کرامت ازبرگزيدگان استاني اين جشنواره نيز تقدير به عمل آيد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها