معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان باید یاد بگیریم در برابر نفس شیطانی مقاومت کنیم، اظهار کرد: اگر انسان نتواند در برابر دسیسه های شیطان ایستادگی کند دشمن بر وجود وی رخنه خواهد کرد.
کد خبر: ۸۷۰۵۳۸۸
|
۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت الاسلام احمد شرفخانی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان باید یاد بگیریم در برابر نفس شیطانی مقاومت کنیم، اظهار کرد: اگر انسان نتواند در برابر دسیسه های شیطان ایستادگی کند دشمن بر وجود وی رخنه خواهد کرد.

وی گفت : با توجه به اینکه به خداوند اعتقاد و ایمان داریم اما گاهی در برابر دسیسه‌های شیطان دچار چالش‌های بزرگی می‌شویم.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه خدا با انتخاب جلوه شیطانی و عرفانی انسان را می‌خواهد امتحان کند، تصریح کرد اگر انسان به شناخت خداوند برسد می‌تواند خود را در برابر دسیسه‌های شیطان ایمن کند و جلوه عرفانی را انتخاب کند.

این مسئول با تاکید بر اینکه فلسفه ماه مبارک رمضان اطاعت از فرمان خدا است، گفت: در ماه مبارک رمضان انسان درصدد است تا با رفتار اعمال نیکو از کارهای شیطانی دوری کند تا با این اعمال را برای ماه های آینده سرلوحه کارهای خود قرار دهد.

حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه در کشور ایران به دلیل آنکه به ولایت توجه می‌شود و از امنیت برخوردار است، بیان کرد: بسیاری از کشورها از امنیت لازم برخوردار نیستند و آنها با چالش‌های بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

آیت الله علی معلمی در ادامه این همایش باسخنانی کوتاه به یکی از ویژگی های برجسته ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت ماه رمضان ماه نزول قرآن است و انسان باید در این ماه پر خیر و برکت از آلودگی به فضائل اخلاقى دورى کند و به فهم درستی از قرآن دست یابد که آن نیازمند فهم قرآنی است

امام جمعه قائمشهر افزود: بحث فهم قرآن ،آشنایی با علوم و فنون قرآنی است یعنی هر فردی باید عربی بداند تا کلام خدا را درک کند البته هرکسی چنین توانایی ندارد.

در پایان این همایش از ۶ پیشکسوت قرآنی، دو خانواده چهره قرآنی که به دیار باقی شتافتند و برترین‌ها و برگزیدگان قرآنی جلیل شد.

سومین همایش تکریم از چهره‌های قرآنی با حضور حجت الاسلام احمد شرفخانی (معاون فرهنگی،اجتماعی اوقاف و امور خیریه کشور)، ستارعلیزاده (مدیرکل سازمان اوقاف و امورخیریه مازندران)، آیت الله علی معلمی (امام جمعه شهرستان قائمشهر)، دکتر ادیانی، مهدی محمدی و دیگر مسئولان شهرستانی و چهره های قرآنی در مصلی قائمشهر برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها