مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ازرش‌های دفاع مقدس گیلان:
مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ازرش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: حقوق بشر آمریکایی جزء تمسخر پیامی برای آمریکایی‌ها ندارد.
کد خبر: ۸۷۰۵۴۰۲
|
۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱

سرهنگ جلائی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، با بیان اینکه حمایت‌های ایالات متحده آمریکا از عراق در جنگ تحمیلی چه از حیث پشتیبانی تسلیحاتی، سیاسی، اطلاعاتی به صورت واضح وجود داشته است ،اظهار کرد: در سال‌های پایانی دفاع مقدس آمریکا با آوردن ناوهای جنگی خود به خلیج فارس وارد عرصه میدانی و حمایت همه جانبه از رژیم بعث عراق شد.

وی تصریح کرد: اوج جنایت و پشتیبانی آمریکاییان شلیک به هوایپمایی مسافربری جمهوری اسلامی ایران در دوازدهم تیر سال 67 در خلیج فارس بود، این هواپیمای مسافربری که 290 مسافر و سرنشین داشت با شلیک موشک هدایت شونده از ناو وینسنس نیروی دریایی آمریکا سقوط می‌کند و همه مسافران آن کشته می‌شوند.

مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ازرش‌های دفاع مقدس گیلان یادآور شد: جنایت برجسته آمریکا در این اقدام ضدحقوق بشری این بود که در این هواپیما 66 کودک و 46 مسافر غیر ایرانی حضور داشتند.

جلائی اضافه کرد: اگرچه آمریکایی‌ها در ابتدا مدعی بودند که هواپیمایی جنگی ایران را هدف قرار دادند اما بعد از دقایقی اعلام کردند این حمله موشکی اشتباها به هواپیمایی مسافربری جمهوری اسلامی  ایران برخورد کرده است.

وی گفت: اگر همه توجیهات غیر منطقی و منافقانه آمریکا را در دفاع از حقوق بشر بپذیریم باید از آنها سوال کنیم که اگر این اقدام شما یک اشتباه بوده است چرا به فرمانده ناو جنگی مدال افتخار می‌دهید، بنابراین مشخص است آمریکایی‌ها آمده بودند تا یک دفاع تمام قد از رژیم بعث عراق کنند و به ایران اینگونه پیام بدهند که آمریکا از این بعد وارد عرصه نظامی با ایران خواهد شد.

ارسال نظرات