تعداد ماموریت‌های آتش‌نشانی زنجان در مورد زنده‌گیری حیوانات موذی از جمله مار و اطفای حریق مراتع طی چند وقت اخیر افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۷۰۵۴۳۳
|
۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: تعداد ماموریت‌های آتش‌نشانی زنجان در مورد زنده‌گیری حیوانات موذی از جمله مار و اطفای حریق مراتع طی چند وقت اخیر افزایش یافته است.

علی محمدی از افزایش ماموریت‌های مربوط به زنده‌‌گیری حیوانات موذی در شهر زنجان خبر داد و افزود: افزایش دما و حضور شهروندان در طبیعت از عوامل افزایش این ماموریت‌ها محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه شهروندان به احتمال ورود حیوانات موذی به داخل خودروها به هنگام حضور در طبیعت اظهار داشت: به دلیل خطرات ناشی از بی توجهی مردم باید مراقبت بیشتری از لوازم و خودروی خود بکنند، تا جلوی خطرات احتمالی گرفته شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با تاکید بر اینکه زنجان مارهای سمی مشهوری دارد، تصریح کرد: اگر شهروندان مراقبت نکنند، می‌تواند با ایجاد خطر برای شهروندان موجب بروز مشکلات شود.

محمدی تعداد ماموریت‌های چند وقت اخیر آتش‌نشانی شهرداری زنجان را برای گرفتن حیوانات موذی از جمله مار حداقل 10 ماموریت اعلام و تاکید کرد: تعداد این عملیات‌ها روز به افزایش است.

وی اطفای حریق مراتع را از دیگر ماموریت‌های پر زحمت این روزهای آتش نشانی عنوان و تاکید کرد: راه‌کار مقابله با این آتش‌سوزی‌ها آب نیست، از این رو انجام این ماموریت‌ها همراه با معضلات فراوانی برای عوامل آتش‌نشانی است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه آتش‌نشانی طی این روزها حداقل سه ماموریت در رابطه با اطفای حریق مراتع را انجام می‌دهد، یادآور شد، با توجه به عدم تطابق این ماموریت با امکانات موجود، انجام این ماموریت‌ها مشکلاتی را برای عوامل آتش‌نشانی در این روزها به وجود آورده است.

محمدی با توصیه به شهروندان برای رعایت موارد احتیاطی در مورد حضور در مراتع ابراز کرد:‌ اندکی مراعات و مراقبت ضمن پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی مانع ایجاد آسیب می‌شود.

وی با تاکید بر آماده‌باش نیروهای آتش‌نشانی برای ارائه خدمت به مردم گفت: ای کاش مردم مراعات بیشتری نسبت به محیط اطراف خود کرده و مراقبت بیشتری از مراتع و حیوانات موذی که احتمال خطر‌آفرینی دارند، بکنند.

ارسال نظرات