فرماندار زنجان:

بهره‌مندی روستاهای بالای ۲۰ خانوار زنجان از نعمت آب آشامیدنی

تا ۲ سال آینده روستاهای بالای ۲۰ خانوار زنجان از نعمت آب آشامیدنی بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۸۷۰۵۵۴۹
|
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرماندار زنجان گفت: تا 2 سال قبل بیش از 95 روستای شهرستان زنجان با مشکل جدی آب مواجه بودند که در این زمینه با تلاش‌های انجام گرفته اعتبارات خوبی را به حوزه آبرسانی روستاهای هدف اختصاص دادیم.

مجید فرخی با اشاره به فعالیت 2 مجتمع آبرسانی «قره پشتلو» و «معجزات» شهرستان زنجان افزود: در حال حاضر عملیات عمرانی لازم در این مجتمع‌ها انجام می‌گیرد.

وی با بیان این‌که در مجتمع آبرسانی «قره پشتلو» علاوه بر تکمیل آب ارمغانخانه آبرسانی به روستای «مشکین»، در دستور کار قرار می‌گیرد، اظهار داشت: تا یکی یا دو ماه آینده شبکه آبرسانی به روستای «مشکین» احداث می‌شود.

فرماندار زنجان در ادامه تصریح کرد: برای انتقال آب تا روستای مشکین، عملیات لوله‌گذاری به طول بیش از 18 کیلومتر و با 5 ایستگاه پمپاژ آبرسانی به شهر ارمغانخانه در نظر گرفته شده است.

فرخی با بیان این‌که امسال عملیات لوله‌گذاری را به منظور اجرای عملیات آبرسانی به روستاهای واقع در جاده دندی نظیر « آزاد اولیا»، «آزاد سفلی»، «محسن آباد» و سایر در سال بعد را اجرایی می‌کنیم، گفت: علاوه بر 2 مجتمع آبرسانی یاد شده، طرح آبرسانی به صورت لوله‌کشی به منازل را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با بیان این‌که هم اکنون 22 روستای با مشکل آب روبه‌رو هستند با اشاره به تصویب قانون توسعه آب آشامیدنی بهداشتی در روستاها گفت: بر این اساس دولت مکلف است تا از طریق منابع اعتبارات تملک دارایی ملی و استانی عملیات آبرسانی به روستاهای دارای بیش از 20 خانوار را ظرف مدت 3 سال در دستور کار قرار دهد.

فرماندار با بیان این‌که مصرف سرانه آب در روستاها و شهرها بالاست بر لزوم اصلاح الگوی مصرف و توجه به مصرف بهینه آب از سوی مردم تاکید کرد. سطح آب‌های زیرزمینی زنجان کاهش پیدا کرده است.

فرخی با اشاره به پیشرفت 70 تا 80 درصدی عملیات آبرسانی به روستای «همایون» زنجان خاطر نشان ساخت: امسال این طرح پایان می‌یابد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار