اردوهای جهادی، جایگاهی که درآن دانشجویان بیشتر از مسئولین دغدغه کار دارند!

یک روز را در میان دانشجویان جهادگر بودیم، دانشجویان دانشگاه های شهرستان بم که در قالب ۹ گروه جهادی در روستای سه کهور شهرستان فهرج حاضر شدند تا بدون ادعا باری از دوش محرومان این منطقه بردارند.
کد خبر: ۸۷۰۵۵۶۱
|
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۷



به گزارش خبرگزاری بسیج درکرمان،یک روز را در میان دانشجویان جهادگر بودیم، دانشجویان دانشگاه های شهرستان بم که در قالب ۹ گروه جهادی در روستای سه کهور شهرستان فهرج حاضر شدند تا بدون ادعا باری از دوش محرومان این منطقه بردارند.
محل اسکانشان کلاس مدرسه ای بود در همان حوالی فعالیت جهادیشان، در ابتدای ورود ما به مدرسه یکی از دانشجویان عزیز به استقبالمان آمد و تا اتاق مدیر این اردوی جهادی همراهیمان کرد، خلاصه اینکه به خدمت حجت الاسلام بابازاده روحانی و مبلغ نمونه کشوری که مورد تقدیر هم قرار گرفته است رسیدیم پس از مدت کوتاهی استراحت به اتاق دانشجویان رفتیم.
بدون هماهنگی وارد شدیم تا در همان اوضاع دانشجویی مشاهده شان کنیم، در ابتدا لشکری شکست خورده به نظر می رسیدند که بر روی موکتی در انتهای کلاس  دراز کشیده بودند اما زمانی که موضوع را جویا شدیم متوجه شدیم که در اوقات استراحت آنها ایجاد مزاحمت کردیم، چراکه آنها به علت گرمای طاقت فرسای منطقه پس از صرف افطار به کار مشغول می شوند و تا سحر به کار ادامه می دهند البته پس از خوردن سحری و اقامه نماز نیز تا نزدیک به ظهر کار را ادامه می دهند، از همین رو مزاحمتی که در استراحت آنها ایجاد کردیم شرمنده مان کرد.
خسته نباشید جوان مردان جهادگر!
البته به نظر نمی رسید استراحت آنها در این ساعت از روز با وجود کولری که در شرایط آب جیره بندی روستای سه کهور از بی آبی، باد داغ ناملایمی را بر آنها می وزید زیاد شادابشان کند اما چه کنند دانشجوی بسیجی هستند و جهادگر پس به سختی کار عادت دارند، ناگفته نماند شوخی های یکی از آنها که نمک مجلسشان بود انرژی آنها برای شروع مجدد کار و فعالیت بود زمانی که می گفت در این گروه شهردار نداریم بلکه احزاب فعالیت می کنند و حزب آنها نیز سوسیال دموکرات خلق نام دارد! و حزب حاکم است البته پس از چند روزی کار سخت تنها وسیله سرگرمی آنها نیز فراهم شد، تخته دارتی که دوستان بسیج دانشجویی با خودشان از بم آورده بودند البته پیدا کردن جایگاه نصب آن هم معضلی شده بود!
آری درست حدس زدیم، کار جهادی در گرمای حدود ۵۰ درجه این منطقه آنهم با دهان روزه از این تیپ آدمها ساخته است نه از برخی مدیران اشرافی کشور با حقوق های نجومی، با آنها دقایقی را به گفتگو پرداختیم، یکی از دانشجویان در خصوص کارهایی که در این چند روز انجام دادند، گفت: گروه دوستان ما در چند روز ابتدایی نماسازی مسجد امام موسی کاظم (ع) را تا حدودی انجام دادند همچنین سرویس های بهداشتی این مسجد را از کرسی چینی تا دیوار کشی آن تا ۵۰ درصد توسط گروه ما انجام گرفت اما متاسفانه با کمبود مصالح مواجه شدیم و کار را متوقف کردیم.

وی با ابراز ناراحتی افزود: متاسفانه کار زیاد است اما مصالح نیست که این باعث شده تا هنوز حصار و آشپزخانه مسجد و سرویس های بهداشتی و حمام منزل مادر شهید تکتاز باقی بماند اکنون دو روزی است منتظر مصالح هستیم که قرار بود توسط دهیاری تامین شود تا اینکه عصر امروز قول بار زدن آن داده شده است.
دانشجوی دیگری به معضلات، کم کاری ها و آسیب هایی که از این منطقه مشاهده کرده است اشاره کرد و گفت: متاسفانه به مادر شهید تکتاز که در این منطقه زندگی می کند به هیچ عنوان رسیدگی نمی شود و با وجود اینکه کار رسیدگی به منزل ایشان توسط این گروه جهادی انجام می شود اما حتی حاضر به تامین مصالح برای منزل وی نشدند که پس از چهار روز پیگیری سرانجام صبح امروز مقداری مصالح جهت ادامه فعالیت در منزل ایشان فراهم شد.
وی به دیگر فعالیت های جهادی این گروه دانشجویی اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر ساخت و ساز در مساجد و حسینیه های این روستا، هم خواهران و هم برادران اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی می کنند که استقبال خوبی نیز از این کلاس ها به عمل می آید به عنوان مثال من قرآن و احکام را تدریس می کنم و سایر افراد کلاس های دیگر از جمله ریاضیات را تدریس می کنند البته تشویق این کودکان و نوجوانان در میزان استقبالشان از کلاس ها بسیار تاثیر گذار بوده است.
این جهاد گر در پایان گفت: ضرورت کار و جهاد فرهنگی نیز در این روستا به خوبی احساس می شود.
منبع:ارگ نیوز

ارسال نظرات