یکی از داروخانه‌های یزد در اقدامی، پاکت های کاغذی را جایگزین کیسه‌های پلاستیکی کرده است و داروها و اقلام خود را در این کیسه‌ها که به محیط‌ زیست نیز آسیبی نمی‌رساند، به مردم ارائه می‌دهد.
کد خبر: ۸۷۰۵۵۶۳
|
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، زباله‌هاي پلاستيكي را بايد يكي از مهمترين زباله‌هاي دفن شده غيرقابل تجزيه در محيط دانست كه تهديدات بسياري را بر سلامت منطقه دارد. به دليل تشكيل شدن از مولكول‌هاي مصنوعي، توسط هيچ يك از باكتري‌هاي تجزيه كننده مورد مصرف قرار نمي‌گيرد و همچنان به مدت زيادي در طبيعت باقي مي‌ماند و شايد اين نوع تغيير رفتارها در جامعه براي رعايت بهداشت و عدم سرايت آلودگي‌ها باشد.

بايد توجه داشت كه بسياري از خطرات بهداشتي از طريق مجاورت مواد پلاستيكي با حرارت غذا، در غذا و محيط آزاد مي‌شود كه به نوبه خود بهداشت را به خطر مي اندازد. یکی از داروخانه‌های یزد در اقدامی، پاکت های کاغذی را جایگزین کیسه‌های پلاستیکی کرده است و داروها و اقلام خود را در این کیسه‌ها که به محیط‌ زیست نیز آسیبی نمی‌رساند، به مردم ارائه می‌دهد.

مدیر داروخانه شبانه روزی امامزاده ای، اظهار کرد: با توجه به این‌که پلاستیک از موادی است که تجزیه نمی‌شود و معضلی برای محیط زیست می باشد، به این نتیجه رسیدیم که در راستای حمایت از محیط زیست، طرح جایگزینی پاکت‌های کاغذی را به جای کیسه‌های پلاستیکی اجرا کردیم.

ابوالفضل آخوندی با بیان اینکه برای اولین بار در جنوب شرق این طرح در این داروخانه‌های اجرا شده است، افزود: اجرای چنین طرح‌هایی می‌تواند کمک کند برای داشتن محیط زیستی سالم و همچنین شهروندان علاوه بر استفاده از کیسه‌های در مکان‌های دیگر نیز می توانند از آنها استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه یک داروخانه نمی‌تواند به تنهایی برای سالم ماندن محیط زیست گامی بردارد، اذعان کرد: گسترش چنین طرح هایی با تلاش و همتی همگانی امکان پذیر می باشد.

منیع:یزدرسا

ارسال نظرات