به همت سازمان بسیج هنرمندان استان و در آستانه عید سعید فطر محفل معنوی شعر خلوت انس در اردبیل برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۰۵۵۶۶
|
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عظیم دشتی در جلسه هماهنگی برگزاری محفل شعر خلوت انس اظهار داشت : این محفل برای چهارمین سال متوالی توسط انجمن شعر بسیج استان و با مشارکت خیرین فرهنگی در شهر اردبیل برگزار می شود.

وی افزود : محافل شعر در ماه مبارک رمضان از سنت های حسنه در عرصه فرهنگ وادب است که با تدبیر مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در کشور راه اندازی شده است که در اکثر استانها با عناوین مختلف درماه ضیافت الهی برگزارمی شود.

دشتی گفت : سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل نیز در این عرصه قدم پیش گذاشته وبه تبعیت از ولی امر مسلمین محافل معنوی شعررا با حضور شعرای طراز اول استان ودرحضور مقامات عالی استان برگزارمی کند که همزمان با میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع)مراسم شب شعر مدافعان حرم در مشگین شهر برگزار شد ودومین محفل شعر هم با عنوان خلوت انس فردا شب در سالن اجتماعات لاله اردبیل برگزار خواهد شد که از استاندار محترم دعوت شده است تادراین محفل معنوی حضور داشته باشند وهنرمندان رشته شعر را در این رویداد ادبی تشویق نمایند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل در ادامه با اشاره به جایگاه هنر در تبیین حقایق انقلاب اسلامی گفت : حقیقتاً انقلاب اسلامی یک رویداد بی نظیر در قرن معاصر است که ابعاد مختلف این رویداد بزرگ هوز هم برای جهانیان ناشناخته است که با ابزار هنر می توانیم حقایق وارزشهای آن را به دنیا معرفی کنیم که نقش هنر شعر به جهت جذابیت آن پر رنگ تر از سایر هنرهاست وباید از آن برای ارتقای ارزشهای فرهنگی انقلاب اسلامی بهره جست.

دشتی در ادامه بیان داشت :سازمان بسیج هنرمندان استان علی رغم محدودیت منابع مالی خود قدمهای مؤثری در جهت اعتلای هنر متعهد مخصوصاً هنر فاخر شعر برداشته است که برگزاری بیش از 70 محفل شعر در سال 94 دراقصی نقاط استان ازجمله این اقدامات بوده است که این کار در سال 95 نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان در بخش پایانی سخنان خود گفت : دراین محفل از کتاب شعر عبور از جاده خویشتن رونمایی خواهد شد , کتاب عبور از جاده خویشتن مجموعه شعر سید سیعدی اطهر نیاری که در 99 صفحه وبا حمایت اداره کل حفظ اثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اردبیل به چاپ رسیده است.

ارسال نظرات