وجه تمایز مجتمع آبدرمانی گیوی با دیگر آبگرم های استان اردبیل

تفاوت آبگرم گیوی با سایر آبگرم های استان ضمن فواید درمانی؛ برخورداری از مثلث گردشگری شهر گیوی است که منطقه نمونه گردشگری را در این منطقه به وجود آورده است.
کد خبر: ۸۷۰۵۵۸۱
|
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، آب معدنی یا مجتمع آبدرمانی گیوی در حدود 5 کیلومتری شهر گیوی کنار جاده اردبیل - خلخال در پایین دست جاده دسترسی سد گیوی قرار گرفته است که همه روزه مبزبان میهمانان و گردشگران می باشد.

اینآبگرمدر ارتفاع 1720 متری از سطح دریا واقع شده و میزان آبدهی آن 2/5 لیتر در ثانیه و دمای آب 52 درجه سانتی گراد است.

اما وجه تمایزی که تنها آبگرم گیوی با سایر آبگرم های شهرستان های اردبیل، سرعین و مشکین شهر دارد؛ خاصیت درمانی آن می باشد که بطور طبیعی و بدون دخالت هیچ ماده شیمیایی به دست می آید.

ایستی سو (آب گرم گیوی) برای معالجه امراض پوستی و مفصلی مثل رماتیسم و درد مفاصل و همچنین برای لطافت و نرمی پوست مفید است و از تاسیسات مناسبی برخوردار است که امروزه نظر گردشگران و میهمانان داخلی و خارجی را جلب کرده است.

ایستی سو (آبدرمانی گیوی) از برخورد رشته‌های آهکی و توده آذرین بوجود آمده باشد، که برای بیماری‌های اعصاب، متابولیکی، پوستی و گوارشی مفید است بطوری که شاید کمتر مجموعه آبدرمانی های منطقه دارای چنین فواید درمانی باشند.

این آب گرم یکی از زیباترین مناظر و چشم‌اندازهای طبیعی در سرزمین گیوی کنار دست باغات و سد گیوی به شمار می‌رود که همه ساله در ایام نوروز و تابستان، مسافران زیادی از شهرهای دور و نزدیک و گردشگران خارجی را به خود جلب می‌کند.

دیگر تفاوت این آبگرم با سایر آبگرم های استان؛ مثلث گردشگری شهر گیوی است که منطقه نمونه گردشگری را در این منطقه به وجود آورده است؛ بطوری که به شعاع 1 کیلومتری از شمال به منطقه گردشگری غار یخگان(بوزلوق) از غرب به منطقه نمونه گردشگری سد گیوی و از شرق باغات میوه و ... شهر گیوی را در اختیار دارد.

این آبگرم ضمن اینکه دورنمای زیبایی را برای گردشگران و میهمانان به وجود آورده است دارای جاده دسترسی استاندارد و آسفالته نیز می باشد.

این آب گرم در مسیر جاده خلخال به گیوی - اردبیلقرار دارد و با توجه به این که رودخانه زیبای گیوی چای و باغ‌های 2 طرف رودخانه نیز در مسیر این جاده و در پایین دست آب گرم قرار دارند باعث بوجود آمدن مجموعه زیبا و طبیعی گردشگری در این منطقه شده که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

منطقه جنوب استان اردبیل شامل دو شهرستان خلخال و کوثر می‌باشدکه در این دو شهرستان در مجموع 6 آبگرم معدنی شناسایی شده است که 3 چشمه به نام‌های ایستی سو (آبگرم گیوی)، داش حمام و مجموعه آب های قنات های داخل شهر گیوی در شهرستان کوثر و 3 چشمه به نام‌های آبگرم گرمخانه و آبگرم خوشنامه و آبگرم تیل در شهرستان خلخال می‌باشد.

ارسال نظرات