20 اثر تاریخی و گردشگری کوثر در انتظار سرمایه گذاری دولت و بخش خصوصی

راهکاری که می تواند شهرستان کوثر را در رسیدن به اهداف گردشگری و اقتصادی همراهی کرد؛ همکاری و تعامل بین مسئولین و بخش خصوصی است.
کد خبر: ۸۷۰۵۵۸۳
|
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، شهرستان کوثر با دارا بودن ظرفیت های بالاقوه در بخش صنعت گردشگری توریسم حرفی برای گفتن دارد؛ چرا که جاده ترانزیتی سرچم، آبگرم های معدنی، مناطق تاریخی، باغات میوه، جاذبه های گردشگری و دهها مناطق توریستی دیگر که در شهرستان کوثر جای گرفته است که سند اثبات منطقه ای با پتانسیل بالا و استفاده از این ظرفیت توسط بخش های خصوصی و دولتی را عیان میکند.

با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف گردشگری، زمینه رشد صنعت توریسم و توسعه اقتصادی منطقه را فراهم می‌آورد بایستی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری استقبال به عمل آمده و به مسئولین امکان دهد که صرفاَ به مقدار اعتبارات استانی و شهرستانی اختصاص یافته بسنده نکنند.

در این شهرستان علاوه بر بافت‌های تاریخی ارزشمند شهری و روستایی دهها اثر و بنای تاریخی زیبا و دیدنی وجود دارد که همراه با جاذبه‌های طبیعی و مذهبی این شهرستان را به یکی از قطب‌های مهم گردشگری بخصوص در زمینه اکوتوریسم مبدل ساخته است.

آبگرم معدنی شهر گیوی، داش حمام (حمام سنگی)، یخچال هاي طبیعی (بوزلوخ)، کوه سرمستان (سلمستان)، رستم داشی (سنگ رستم)، زنجرو پیر،دربند روستاهای هواشانق، مشکول، دوگر و آرپا چایی،پل تاریخی فیروز آباد، پل تاریخی قیزکورپوسی، پل های معلق پیرتقی، ژئو پارک و صخره های منقش سرچم، کول تپه، سد گیوی، دلیکلی داش، باغات گیوی، پارک های شکوفه های بادام و فدک، قلعه خشتی شاه عباس، هتل کوثر، گیوی چایی، رودخانه قزل اوزن، پارک ازناو و ... از جمله مناطقی هستند که شناسایی شده و آماده سرمایه گذاری بخش خصوصی یا دولتی می باشند.

راهکاری که می تواند شهرستان کوثر را در رسیدن به اهداف گردشگری و اقتصادی همراهی کرد؛ همکاری و تعامل بین مسئولین و بخش خصوصی است؛ به عبارتی دولت با ارائه تسهیلات مناسب بانکیو حمایت‌های لازم می تواند سرمایه گذاران بخش خصوصی را برای آبادانی این شهرستان جذب و در راستای اقتصادی نوین گام بردارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار