50 درصد آب شرب روستاها در فصول گرم سال به صورت غیرمجاز استفاده می‌شود که انشعابات غیرمجاز شناسایی شده و با آنها برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۰۵۵۸۸
|
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نیر، مهدی بخشی از برخورد قاطع با دارندگان انشعابات غیرمجاز آب شرب در روستاهای این شهرستان خبر داد و افزود: بر اساس قانون هر کس بدون پرداخت حق انشعاب اقدام به استفاده غیرمجاز از آب ، برق ، تلفن ، گاز و شبکه فاضلاب کند علاوه بر جبران خسارت وارده به پرداخت جزای نقدی از یک تا دو برابر خسارت وارده محکوم خواهد شد.

وی گفت: برداشت بی‌ رویه و غیرمجاز یکی دیگر از معضلات در بحث مدیریت منابع آبی است که باید برنامه ‌ریزی و مدیریت ویژه ‌ای در این زمینه انجام شود.

بخشی افزود: 50 درصد آب شرب روستاها در فصول گرم سال به صورت غیرمجاز استفاده می‌شود که برای مقابله با این امر خانوارهای دارای مصرف بالای آب شرب و انشعابات غیرمجاز شناسایی شده و با آنها برخورد خواهد شد.

بخشدار بخش مرکزی نیر اظهار کرد: در حالی که بخشی از روستاهای این شهرستان فاقد آب آشامیدنی سالم هستند برخی دیگر از روستاها در فصل تابستان از آب شرب در مصارف دیگری از جمله کشاورزی و دامداری استفاده می کنند.

وی از روستاییان خواست با صرفه ‌جویی در مصرف آب آشامیدنی هر گونه انشعاب و استفاده غیرمجاز از آب شرب را به روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان نیر با شماره تماس 04532283321 اطلاع دهند.

ارسال نظرات