ویژه برنامه فرهنگی هنری نقطه صفر عاشقی یکشنبه‌شب در پارک ولیعصر(عج) شهرستان قائمشهر برگزار و از سردیس شهید بلباسی پرده برداری شد.
کد خبر: ۸۷۰۵۷۰۲
|
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران به نقل از فارس، این برنامه که با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، موسسه قرآنی گنجینه نور، شهرداری و شورای اسلامی شهر و انجمن خوش‌نویسان شهرستان قائم‌‌شهر برگزار شد مردم شهر را گرد هم آورده و با اجرای برنامه‌های معنوی و هنری به استقبال پایان ماه رمضان رفتند.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران شامگاه یکشنبه در این مراسم با بیان اینکه رسالت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، ترویج فرهنگ و شهادت است، گفت: ایثار و گذشت فرزندان رشید انقلاب را به شکل‌های گوناگون می‌توان در بین جوانان و نسل آینده ترویج داد.

محمد فوقی افزود: مدافعان حرم از جمله کسانی هستند که راه و یادشان باید همواره در ذهن‌ها باقی بماند و با الگوبرداری از مرام این عزیزان راه امام راحل را زنده نگه داشت.

وی تصریح کرد: مدافعان حرم، جان و مال خود را در طبق اخلاص نهاده و از خانواده و عزیزان خود دست شستند و به نبرد با تکفیری‌های بی‌ایمان رفتند و در راه حرم آل‌الله به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

فوقی به پیکرتراشی محمود کهنسال از چهره نخستین شهدای مدافع حرم شهرستان قائم‌شهر، شهید محمد بلباسی اشاره کرد و ادامه داد: این حرکت زیبای فرهنگی طی سه روز انجام و به خانواده شهید بزرگوار تقدیم می‌شود.

در ادامه فاطمه بلباسی، یگانه دختر شهید مفقودالجسد مدافع حرم، محمد بلباسی که حافظ قرآن و دیوان حافظ بود حضار را با چند بیتی از لسان‌الغیب مهمان کرد و همه را به فرارسیدن روزهای خوش نوید داد.

مهدی کوچولوی بلباسی و حسن آقای بلباسی یادگاران با ارزش این شهید بزرگوار نیز در جایگاه قرار گرفته و دست در دست عمو و با همراهی مادر، از سردیس پدری که افتخار شهر شد رونمایی کردند.

این تندیس زیبا بعد از رونمایی و با اجازه خانواده شهید بلباسی، در موزه روضة الشهداء به‌عنوان اثر فاخر هنری به یادگار می ماند.

از حاشیه‌های این مراسم می توان به حضور نداشتن مدیران کل و مسؤولان شهری و استانی اشاره کرد که با وجود اطلاع‌رسانی باز هم نامهربانی کردند و مثل همیشه مردم زینت بخش این قبیل مراسم بودند.

 همچنین با ابتکار شهرداری قائمشهر  خیابان مشهور به مهمانسرا،  به نام اولین شهید مدافع حرم، سردار اردوهای جهادی و راهیان نور مازندران، محمد بلباسی مزین گردید.


ارسال نظرات
پر بیننده ها