عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با«بسیج»:

چرا با افتضاح کرسنت هنوز زنگنه مشغول به کار است؟

خادمی گفت: کرسنت هم عبرتی نشد ولی باز هم آقای وزیر به کار خود ادامه می دهد.
کد خبر: ۸۷۰۵۷۸۷
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
هدایت الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج درباره تناقض بین آمار های اوپک و وزارت نفت در مورد مصرف بنزین در کشور اظهار داشت: اتفاقا این موضوع در کمیسیون مطرح شد و با دوستان بحث های مختلفی انجام دادیم ولی باید بیشتر تامل کرد تا دریابیم اطلاعات درست چه چیز هایی است.

 وی افزود: وقتی در گذشته بحث کارت سوخت مطرح شد مصرف بنزین کاهش پیدا کرد و کنترل شد چرا که اگر مصرف بنزین کنترل نمی شد ما الآن باید برای وارد کردن آن دویست میلیارد دلار بیشتر پرداخت می کردیم ولی این که چرا آمار اوپک با ما هم خوانی ندارد باید چک کنم.

خادمی گفت: در این سه سال اخیر واردات بنزین کشور خیلی بیشتر شد و طبعا مصرف بنزین هم بیشتر شد ولی مشکل اصلی اینجاست که دوباره می خواهند کارت سوخت را حذف کنند و این خود یک بحران است و نباید این تصمیم اشتباه را گرفت.

خادمی در پاسخ به این سوال که چرا آقای زنگنه و وزارت نفت سیاستی دارند که به نفع واردات است نه تولید ملی گفت: در واقع این هم سوال ما هست که چرا وزارتخانه این طور رفتار می کند؟ اگر دقت کنید ما سالیان سال است که به سمت خام فروشی قدم برداشته‌ایم.

وی در پایان گفت: در دولت فعلی  هیچ موقع تصمیم به ساخت یک پالایشگاه نگرفته‌اند تا در این حوزه نیازی به دیگری نداشته باشیم و فرآورده هایی نفتی را خودمان تولید کنیم. این سیاست‌های غلطی است که همه می دانند ولی نمی دانم چرا آقای وزیر و اعضای وزارتخانه روی واردات و عدم حمایت از تولید ملی پافشاری می‌کنند. و چه پشتیبانی دارند. معلوم نیست چرا آقای زنگنه با وجود افتضاح کرسنت هنوز فعالیت می‌کند و این پرونده برای مسوولان عبرتی نشده است.
ارسال نظرات