خبرهای داغ:
خبرگزاری بسیج: معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار مراغه در جمع خیران و فعالان بخش خصوصی طرح های عمرانی این شهرستان گفت: مسیر مراغه - تبریز با اجرای طرح راهسازی یای شهری به کندوان 50 کیلومتر کاهش می یابد.
کد خبر: ۸۷۰۵۷۸۹
|
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، ظفر محمدی، افزود: این طرح در زیر مجموعه سند تدبیر و توسعه این شهرستان گنجانده شده که هم اکنون بخشداری مرکزی پیگیر اجرای آن با مشارکت مردم و بخش خصوصی است.
وی با بیان اینکه این مسیر به طول 20کیلومتر و با عرض 25 متر ساخته می شود، اظهار کرد: اداره راه و شهرسازی برای ساخت این راه به صورت شوسه نیازمند 70میلیارد ریال اعتبار بوده و برای آسفالت آن نیز وزارت راه و شهرسازی قیر رایگان را تخصیص و بخش خصوصی نیز سایر اقدام ها را انجام می دهد.
بخشدار مرکزی مراغه نیز در این آیین گفت: با اجرای این طرح امکانات زیرساختی، تفریحی و گردشگری در این مسیر فعال شده و پیش بینی می شود با اجرای این زیرساخت ها، پس از ساخت راه دسترسی حدود دو هزار شغل در زمینه خدمات و گردشگری ایجاد شود.
حسین گل محمدی، افزود: امکانات گردشگری و تفریحی نیز از محل سد علویان تا حوزه استحفاظی مراغه ایجاد می شود که از جمله این امکانات پیش بینی شده تله کابین، پیشت اسکی و مراکز اقامتی است.
وی اظهار کرد: با احیای راه دسترسی محور مراغه به ملکان که موجب کوتاه شدن مسیر این محور می شود، مسافران شهرستان های ملکان و جنوب آذربایجان غربی از جمله میاندوآب، شاهین دژ مهاباد به علت کوتاهی مسیر، از این محور تردد خواهند کرد.
بخشدار مرکزی مراغه یادآور شد: این بخشداری هم اکنون اقدام به تعریض و دو بانده کرده پنج محور روستایی به طول 14 و نیم کیلومتر کرده که شامل محور طالبخان به حاجی کرد به طول یک کیلومتر، قشلاق تا شهرک ولیعصر به طول دو و نیم کیلومتر، دیورزم کهجوق به طول دو کیلومتر و میدان بسیج تا نرج آباد کرده که این طرح ها با مشارکت 50 درصدی مردم اجرا می شود.
گل محمدی، ادامه داد: محور روستایی طالبخان به خرمازرد و آهق نیز به طول هشت کیلومتر با مشارکت 100درصدی مردم و صنایع مستقر در محل اجرا می شود که هم اکنون سه کیلومتر آن اجرا و بقیه عملیات نیز ادامه دارد.
وی گفت: عمده هدف بخشداری برای اجرای این طرح ها کاهش تصادفات و هزینه های سفر روستائیان بوده و اجرای همه این طرح ها در سال جاری به پایان می رسد.
گل محمدی، همچنین از اجرای طرح گازرسانی به چهار روستای صومعه اشان، هریس، یای شهری و قشلاق امیر خبر داد و افزود: با اجرای این طرح گازرسانی به روستاهای بخش مرکزی به 100 درصد می رسد.

ارسال نظرات