معاون تربیت و آموزش سپاه پاسداران حضرت ولیعصر (عج) خوزستان:
معاون تربیت و آموزش سپاه پاسداران حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: شجره طیبه صالحین بسیج رسما از سال ۱۳۸۸ با حضور رزمندگان اسلام در مساجد با هدف تعلیم و تربیت شروع شد و در حال حاضر نیز با اندکی تفاوت و سازماندهی شده در مساجد کشور و خوزستان در حال اجرا است.
کد خبر: ۸۷۰۵۷۹۲
|
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸

 به گزارش سرویس بسیج رسانه خبرگزاری بسیج،حجت الاسلام علیرضا نیل آبکن در نشست هم اندیشی حلقه های صالحین بسیج رسانه استان  خوزستان اظهار داشت: شجره طیبه صالحین از سال 88 در سراسر کشور رسما آغاز به کار کرد اما از سال های پیش از آن فعالیت های تربیتی شکل خود را داشت از زمان جنگ تحمیلی و از زمانی که بسیج شکل گرفت در مساجد فعالیت های تربیتی انجام می شد ولی به لحاظ تشکیلاتی متفاوت بود  که در حال حاضر از نظر تشکیلات و سیستم نظارتی در اقدامات فرهنگی-تربیتی با رویکردی جدید آغاز به کار کرده است.

 

وی با اشاره به سلسله مراتب حلقه های صالحین افزود: سلسله تشکیلات تربیتی بسیج از یک حلقه متربی که سرگروه دارند و سرگروهها نیز یک مربی دارند تشکیل می شود که این مربی خود عضو حلقه مربیان با یک سرمربی هستند، سرمربی ها نیز در حلقه دیگری شرکت دارند که استادیار آن را راهبری می کند و استادیاران نیز در حلقه ای با حضور استاد شرکت دارند.

 

معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان در ادامه گفت: اساتید شجره طیبه صالحین عمدتأ نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها هستند که در خوزستان آیتالله جزایری عهده‌دار این مسئولیت است. سرمربی های نیز عمدتا از ائمه جمعه و اساتید حوزه هستند. ولی در اقشار دیگر این سرگروه ها متفاوت و از همان قشر انتخاب می شوند.

 

نیل آبکن در خصوص طرح جوانه های صالحین نیز یادآور شد: جهت ارتقاء سطح کیفی پایگاهها طرحی به نام جوانه های صالحین در تابستان و در سطوح مختلف اعم از دبستان، راهنمایی، دبیرستان، طلاب، دانشجویان، پایگاه مقاومت بسیجیان در حال اجراست.

 

وی افزود: در این طرح برنامه های عقیدتی، تربیتی، بصیرتی، ورزشی، تفریحی و اردویی (درون و برون استانی) در نظر گرفته شده است و برای پایگاه هایی که این طرح را اجرا می کنند نیز کمک هزینه هایی در نظر گرفته و پرداخت می شود.

 

معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با اشاره به اعزام۱۵ تا ۱۶ هزار نفر از  محلات و جامعه زنان امسال به اردوهای خارج از استان اظهار داشت:  در قشر بسیج دانشجویی، دانش آموزی و فرهنگیان نیز حدود هشت هزار نفر اردوهای خارج از استان مشهد، همدان و کرمانشاه دارند. برنامه های محتوایی و تفریحی برای آنها پیش بینی شده است.

 

نیل آبکن در ادامه خاطر نشان کرد:  اردوهای یک روزه ای نیز در سطح شهرستان در طول تابستان برگزار می شود که بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر از بسیجیان در این اردوها شرکت می کنند.

 

وی پیرامون کار محتوایی در سرگروهها نیز یادآور شد: یک سری نشریات از سازمان بسیج به استان ارسال می شود که برای 6 قشر به چاپ رسیده است، ما نیز به طور متمرکز در استان نشریه ای را برای مربی ها و سرگروهها تدوین و توزیع می کنیم همچنین گاهنامه اردویی نیز منتشر و در اختیار پایگاهها قرار داده می شود.

 

معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان درباره اقدامات انجام شده در راستای اجرای برنامه‌هایی برای اوقات فراغت صالحین(بسیجیان) بیان کرد: در خوزستان 21 استخر، 5 اردوگاه برای برگزاری اردوها، بیش از 25 سالن ورزشی، 18 زمین چمن در نظر گرفته شده به طوری که مجموعه سپاه برای اجرای طرح‌ها بسیج شده و به بسیجیان نقاط محروم نگاه ویژه‌ای شده است.

 

نیل آبکن  به  برنامه های طرح ولایت دانشجویی و طرح یاوران دانش آموزی اشاره کرد و گفت: طرح یاوران دانش اموزی  را در قالب برنامه های دانش آموزی اجرا خواهیم کرد. طرح ولایت دانشجویی دارای یک سری دوره های عقیدتی، تربیتی، مهارتی و بصیرتی (ولایت، توحید و جریان شناسی) است که کلاس های این دوره ها به مدت ۱۰ روز در مشهد مقدس برگزار می شود.

ارسال نظرات