خبرهای داغ:
اردوی جهادی دانشجویان بسیجی به مقصد روستاهای اسلام آبادغرب با استقبال گسترده مردم این روستاها برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۰۵۸۸۰
|
۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اسلام آباد غرب به نقل از چشم نیوز، اثرات معنوی و تربیتی اردوهای جهادی بیشتر از مسائل عمرانی آن است و هدف از این اردوها بعد تربیتی، سازندگی، معنوی و فرهنگی بوده که در بین دانشجویان به مراتب با اهمیت‌تر و مؤثرتر از بعد سازندگی و عمرانی آن است.

 

اردوهای جهادی بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای استفاده از شور و نشاط انقلابی جوانان مستعد در پیشبرد اهداف مقدس جمهوری اسلامی برپا می شود و مهم‌ترین اهداف بسیج دانشجویان از برگزاری اردوی جهادی، تحقق بخشیدن به فرمایشات مقام معظم رهبری و رفع محرومیت‌زدایی است.

 

یک تیم از دانشجویان بسیجی به منظور برگزاری اردوهای جهادی سازندگی به روستاهای اسلام آبادغرب اعزام شدند و در ماه مبارک رمضان علاوه بر روزه داری و اعمال این ماه، به عبادت از طریق خدمت رسانی در اردوهای جهادی پرداختند.

 

علي همتي یکی از اعضای این گروه از بسیجیان که در دانشگاه پيام نور مرکز اسلام آباد غرب تحصیل می کند در گفتگو با خبرنگار چشم نیوز اظهار داشت: خداوند توفیق داد تا خرداد ماه امسال به همراه پنجاه نفر از برادران و خواهران بسيجي جهادگر اين مرکز به مدت 10 روز و در ايام امتحانات پايان ترم در ماه مبارک رمضان ماه مهماني خدا با زباني روزه راهي اردوي جهادي به مقصد دهستان شيان که از روستاهاي اسلام آباد غرب است، شویم.

 

وی افزود: من و کليه دانشجويان در تحقق هدفي والا وخدا پسندانه که همان کمک به محرومين و محروميت زدايي و پر کردن اوقات فراغت نوجوانان وجوانان بود گام برداشتيم وامیدواریم که این اقدامات مقبول درگاه احدیت واقع شود.

 

این دانشجوی جهادگر در ادامه گفت: از جمله خدماتي که در این اردوی جهادی انجام شده رنگ آميزي مسجد صاحب الزمان دهستان، نصب تابلوی شهدای شیان و غبار روبی مزار شهدا و مسجد، برگزاري کلاس هاي محفل انس با قرآن کريم، احکام، کلاس هاي هنري، گل سازي، قالي بافي، گليم بافي، سفره دوزی، مشاوره کودکان و ... بود.

 

وی افزود: همچنین در روز اختتاميه توانستيم ميزبان امام جمعه محترم شهرستان اسلام اباد غرب، تعدادي از مسئولان شهرستان و اهالي روزه دار دهستان شيان براي صرف افطار باشيم.

 

وی خاطرنشان کرد: در اين دوره تعداد پانصد نفر از اهالي روستا توسط پزشکي که دعوت  شده بود ويزيت شده و داروي رايگان دریافت کردند که با استقبال بسیار خوب مردم روستای محروم شیان روبرو شد.

 

علی همتی اردوهای جهادی را یک تجربه بسیار عاشقانه و معنوی دانست و گفت: اردوهای جهادی راهی به سوی عشق است. در اين دوره ها مي شود با مشکلات روستايان از نزديک آشنا شد. مي شود معصوميت کودکان را ديد، در کنار روستايان ساده زيستن را آموخت، ايثار را تجربه کرد.

 

مهری محمودیان از دیگر دانشجویان شرکت کننده در این اردوی جهادی به خبرنگار چشم نیوز گفت: اردوهای جهادی یک فرصت بسیار مغتنم برای رهایی از نفس است و ازجمله فعالیت‌های تشکل بسیج دانشجویی است که هر سال با هدف تقویت روحیه خودباوری، تقویت اعتماد به نفس در دانشجویان و ایجاد اعتماد عمومی و خوش بینی میان مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار می شود.

 

وی تاکید کرد: از دیگر اهداف این طرح تربیت نیروهای متخصص و متعهد و درد آشنا برای آینده و آشنا کردن جوانان با محرومیت‌ها و محدودیت‌های جامعه است.

ارسال نظرات