آموزش و تربیت صحیح فرزندان در صرفه جویی می تواند به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود و از این طریق با رعایت آن در جامعه می توانیم به الگوهای اقتصاد مقاومتی نزدیک شد.
کد خبر: ۸۷۰۵۹۲۵
|
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خلخال، حجت الاسلام عزیزاله عابدی در مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) مسکن مهر شهرک دانش اظهار داشت: ماه مبارک رمضان، ماه دعوت عام الهی است و هرکس با هر وسعی می تواند از برکات و نعمات این ماه عزیز بهره مند شود، انسان همواره باید هم در این ماه و هم در سایر ماهها، لبیک گوی خداوند تبارک و تعالی باشد تا بواسطه این عمل، مورد رحمت و کرامت واقع شود.

وی تصریح کرد: خانواده ها به واسطه ماه مبارک رمضان، حضور معنوی این ماه را در طول سال حفظ کنند و با حضور مداوم و پیوسته خود در مساجد و شرکت در نمازهای جماعت را برگزار کنند و از این طریق ضمن تربیت فرزندان، از فضیلت های آن بهره مند شوند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خلخال افزود: یکی از آموزه های ماه مبارک رمضان صرفه جویی بوده و این موضوع باید همواره مورد تاکید والدین و خانواده ها قرار گیرد و با آموزش صحیح به فرزندان خود بتوانند در رسیدن به فرهنگ عمومی صرفه جویی گام بردارند.

عابدی بیان داشت: صرفه جویی و پرهیز از اسراف باید به صورت یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود و رعایت این موضوع می تواند در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور مفید واقع شود و باید برای اجرای موفق سیاستهای کلی شعار سال، از هرگونه اسراف در همه زمینه ها پرهیز کرده و صرفه جویی را جایگزین اسراف کنیم.

وی ادامه داد: آموزش و تربیت صحیح فرزندان در صرفه جویی می تواند به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود و از این طریق با رعایت آن در جامعه می توانیم به الگوهای اقتصاد مقاومتی نزدیک شویم و نباید از این مسئله غفلت کنیم چرا که جلوگیری از اسراف و صرفه جویی یکی از موارد رسیدن به شاخصه های اقتصاد مقاومتی در جامعه می باشد.

عابدی تصریح کرد: خانواده ها نقش مهمی را در جریان اقتصاد جامعه برعهده دارند و از این طریق ضمن پرهیز از اسراف می توانند به ترویج فرهنگ و سبک زندگی اسلامی دست یابند و با تربیت فرزندان خود راه و روش زندگی با رعایت صرفه جویی را در جامعه نهادینه کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خلخال یادآور شد: با مصرف تولیدات داخلی و پرهیز از مصرف کالاهای خارجی می توانیم به شاخص های اقتصاد مقاومتی دست یابیم و همواره این موضوع باید مورد توجه و تاکید والدین بر فرزندان خود باشد تا از این طریق بتوانیم به مولفه های بهره وری در اقتصاد کشور دست یابیم.

وی اظهار کرد: حضور خانواده ها در مساجد، همواره روحیه انقلابی بودن را بالا می برد و با روحیه انقلابی و آموزه های اسلامی می توان ضمن ترویج فرهنگ صرفه جویی به روش زندگی اسلامی در جامعه قدم برداشت و به مفهوم واقعی پیشرفت در جامعه نزدیک شد و از این طریق می توان به فرهنگ و اقتصاد جامعه رشد داده و با هرگونه فساد اقتصادی مقابله کرد.

خبرنگار: جهانگیر نیکخواه

ارسال نظرات