مسئول بسیج جامعه زنان سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان خبر داد:

اجرای بیش از سی برنامه متنوع فرهنگی به مناسبت هفته عفاف حجاب در هرمزگان

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، از اجرای بیش از سی برنامه متنوع فرهنگی به مناسبت هفته جهانی عفاف حجاب در هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۰۵۹۶۱
|
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان، نشست خبری هفته جهانی عفاف و حجاب با حضور منیر محمدی مسئول بسیج جامعه زنان سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان در سالن جلسات مهمانسرای غدیر بندرعباس برگزارشد، وی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه، عنوان کرد: ستاد عفاف و حجاب از ابتدای سال ۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، هفته حجاب و عفاف از ۱۹ تا ۲۵ تیرماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به واقعه تاریخی مسجد گوهرشاد و به شهادت رسیدن بیش از 2 هزار نفر از هموطنانمان در این واقعه گفت: امسال هفته عفاف و حجاب با عنوان هفته جهانی عفاف و حجاب برگزار می‌شود و در 70 نقطه جهان برنامه‌هایی مانند نشست‌های نخبگانی برگزار خواهد شد.

وی، با اشاره به اینکه موضوع حجاب و عفاف مطالبه مردم و جوانان است، افزود: همه مردم خواستار جامعه عفیف هستند.

وی با اشاره به نامگذاری روزهای هفته عفاف و حجاب گفت: روز شنبه 19 تیرماه با عنوان عفاف و حجاب میراث انبیای الهی و ملل نامگذاری شده است که در این روز اهداء صدها هزار شاخه گل، گرامیداشت آغاز هفته عفاف و حجاب در سطح واحدهای تولیدی و صنعتی، آغاز عضویت در پویش مردمی «حجاب من، نگاه تو، پاکی و آرامش ما» در فضای مجاز، تهیه تابلو برای کسبه و عنوان عفاف و حجاب و نمایشگاه عفاف و حجاب از جمله برنامه‌های این ستاد در اولین روز هفته عفاف و حجاب است.

وی اظهار داشت: یکشنبه 20 تیرماه با عنوان عفاف و حجاب، سیره نبوی و سبک زندگی اسلامی ـ‌ایرانی نامگذاری شده است .

محمدی، افزود: برگزاری اجتماع بزرگ مردمی مدافعان حریم خانواده در استان، تولید ویژه‌نامه هفته عفاف و حجاب با نام «حیا، عفت، غیرت حافظ حریم خانواده»، از برنامه‌های روز 21 تیرماه است که با عنوان عفاف و حجاب، هویت اسلامی و خودباوری ملی نامگذاری شده است.

مسئول بسیج جامعه زنان هرمزگان با بیان اینکه روز سه‌شنبه 22 تیرماه با عنوان عفاف و حجاب، بهداشت و سلامت روان، شادی و نشاط اجتماعی نامگذاری شده است، افزود: در این روز نشست نخبگان با موضوع آسیب‌شناسی دوری از عفاف و حجاب در عصر حاضر در دنیای امروز، کارگاه عفاف و حجاب از دیدگاه نوروبیولوژی و توزیع بروشور در رابطه با مضرات لباس‌های تنگ بر سلامت جسم و روان ، مشاوره دینی همراه با اهدا شاخه‌های گل از برنامه‌های این روز است.

وی، ادامه داد: 23 تیر با عنوان عفاف و حجاب هویت اجتماعی، احترام به قانون و حقوق شهروندی نامگذاری شده است و در این روز میزگرد رسانه‌ای با موضوع «آسیب‌های بدحجابی، تقصیرها و مقصرها» با حضور جمعی از اساتید حوزه علمیه برگزار می‌شود. ، تجلیل از کارمندان زن در ادارات، برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی در پیشرفت تحصیلی از برنامه‌های این روز است و روز پنج‌شنبه 24 تیر با عنوان عفاف و حجاب، اقتصاد مقاومتی، تولید و مصرف داخلی نامگذاری شده است که دیدار بانوان مهندس صنعت با ائمه جمعه و معرفی زنان محجبه در عرصه اقتصاد مقاومتی و همچنین تهیه و توزیع پاکت‌های خرید با آرم شعار ویژه عفاف و حجاب بین کسبه بازار در این روز انجام می‌شود.

محمدی، ادامه داد: روز جمعه 25 تیرماه آخرین روز هفته جهانی عفاف و حجاب است که عنوان «حیا، عفت و غیرت حافظ حریم خانواده»ـ برای این روز انتخاب شده است و توزیع بروشور با عنوان «تأثیر حجاب در امنیت روانی جامعه» و قرائت بیانیه هفته جهانی عفاف و حجاب از تریبون نمازجمعه از برنامه‌های روز جمعه است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار