مسئول عقیدتی سیاسی پادگان امام رضا(ع) مراغه:
خبرگزاری بسیج: مسئول عقیدتی سیاسی پادگان امام رضا(ع) در جمع یایوران سپاه مراغه در حسینیه پیامبر اعظم(ص) گفت: عمل به وصایای شهدا وظیفه همه اقشار جامعه به خصوص نیروهای مسلح است.
کد خبر: ۸۷۰۶۰۰۴
|
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام ناصر الهیاری، افزود: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است و نیروهای مسلح باید به این فریضه واجب الهی اهمیت بیشتری قائل شوند.

وی با بیان اینکه اگر در حوزه امر به معروف و نهی از منکر خوب عمل می‌کردیم، آسیب‌ها و معضلات اجتماعی امروز را نداشتیم عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در زمینه های متعدد مسائل اجتماعی موثر است.

حجت الاسلام الهیاری در بخش دیگر سخنان خود امر به معروف و نهی از منکر را از واجبات و فرایض بسیار مهم و بزرگ اسلامی برشمرد و افزود: افرادی که این فریضه‌ بزرگ الهی را ترک می‌کنند یا در برابر آن بی‌تفاوتند گناهکار هستندو کیفری سخت و سنگین در انتظار آن ها است.

وی گفت: امروز در جامعه معروف فراموش شده و منکرات روز به روز رایج شده و ظلم و ستم افتخار به شمار می رود در حالی که امر به معروف و نهی از منکر به اتفاق فقهای اسلام واجب است واصل وجوب آن جزو ضروریات دین مبین اسلام به شمار می‌آید .

الهیاری خاطر نشان کرد: هرگاه موضوع و شرایط امر به معروف و نهی از منکر محقق باشد، تکلیف شرعی و وظیفه‌ واجب اجتماعی و انسانی همه‌ مکلفین است، این تکلیف از هیچ کس ساقط نمی‌شود.

مسئول عقیدتی سیاسی پادگان امام رضا(ع) با بیان اینکه کمک به مدافعان حرم یک تکلیف شرعی است خاطرنشان کرد: برآورد کردن نیاز اصلی مردم مظلوم سوریهو رزمندگان جبهه مقاومتیک تکلیف برای جامعه اسلامی است و از مسئولان و دست اندرکاران این اقدام خداپسندانه تشکر کرد .

الهیاری گفت: شهدا و جانبازان با الگو قراردادن فرمایش حضرت امام(ره) به تکلیف خود عمل کردند و حالا وظیفه ماست تا به تکلیف الهی و اسلامی خود عمل کنیم .

وی منافق را دورو و ریاکار معرفی کرد و گفت: منافق حاضر است دین خود را به خاطر دنیاطلبی و منفعت خود بفروشد و اگر لازم باشد به اسلام و انقلاب هم ضربه خواهد زد.

ارسال نظرات