معاون سیاسی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: آمریکا به نام حقوق بشر کشورهای مخالف خود را سرکوب می کند.
کد خبر: ۸۷۰۶۱۰۹
|
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲

سرهنگ پاسدار صادقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج ازلرستان، ضمن محکومیت جنایت های آمریکا علیه کشورمان در هفته ای که به نام Iهفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است، گفت: حقوق بشر یکی از مولفه های بسیار مهمی است که در عرصه بین الملل مطرح است و به عنوان واژه ای ورد زبان کشورها به خصوص قدرت های استکباری مثل آمریکا قرار گرفته است. در هر حال امروز شاهدیم که آمریکا به واسطه بحث حقوق بشر سعی می کند که مخالفین خودش را تحت فشار قرار دهد و حتی آنها را تحت عنوان نقض حقوق بشر سرکوب کند.

وی با بیان اینکه نقض حقوق بشر در آمریکا در حالی صورت می گیرد که خود آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر چه در داخل این کشور و چه در کشورهای دیگر است، افزود: نقض حقوق بومیان و یا نقض حقوق سیاهان اصلی آمریکا، سرکوبی شدید سیاهپوستان، سرکوب جنبش 99 درصدی وال استریت، حبس های طولانی مدت بدون محاکمه، اعدام های متعدد و راه اندازی زندان های بدنامی همچون گوانتانامو همگی نشان دهند نقض حقوق بشر در آمریکا هستند.

معاون سیاسی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: بمباران هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در سومالی و پاکستان، جنایت هایی که به واسطه گروههای تکفیری با حمایت های آمریکا در کشورهای اسلامی مثل سوریه و عراق انجام می شود وحمایت از تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی نیز از مصادیق جنایت های ضد حقوق بشری آمریکاست که در دیگر کشورها رخ می دهند و همه اینها نشان دهند این است که خود آمریکا یک تروریسم دولتی و حامی تروریسم است.

صادقی با اشاره به اینکه آمریکا در راستای کسب منافع سیاسی و اقتصادی خود از لفظ حقوق بشر سوء استفاده می کند، اظهار کرد: در یک کلام می توانیم بگوییم که بحث حقوق بشر برای آمریکا یک ابزار سیاسی برای سرکوب مخالفان و حتی منتقدین این کشور به حساب می آید.

وی با بیان اینکه خیلی از کشورها می دانند که آمریکا ناقض حقوق بشر است؛ اما هیچ کدام جسارت بیان این مسئله را ندارند و مجبورند که خود را تسلیم سیاست ها و خط مشی های سلطه طلبانه این کشور کنند، تصریح کرد: حتی در مسائل حقوق بشری که آمریکا به صورت نهادینه شده، از پیش تعیین شده و دیکته شده جمهوری اسلامی ایران را به عنوان ناقض حقوق بشر محکوم می کند برخی کشورها تنها به واسطه ترسی که از این کشور دارند از آن پیروی می کنند. در واقع این کشورها می دانند آنچه را که آمریکا به عنوان نقض حقوق بشر به کشورمان نسبت می دهد واهی است و وجود خارجی ندارد و آمریکا صرفا به عنوان یک ابزار سیاسی برای محکوم کردن و اعمال فشارسیاسی بر کشورمان از این حربه استفاده می کند.

معاون سیاسی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در ادامه با اشاره به اینکه خوشبختانه امروز در داخل آمریکا نشانه هایی از واگرایی را مشاهده می کنیم، گفت: آمریکا از 50 ایالت تشکیل شده است و با این حال با توجه به فرهنگ های متعددی که در این کشور وجود دارد و از سوی دیگر با توجه به جنایت های متعددی که این کشور مرتکب شده است احتمال فروپاشی حکومت آمریکا وجود دارد؛ البته زمزمه های این فروپاشی نیز در ایالت هایی مانند کالیفرنیا و تگزاس به گوش می رسد.

صادقی با بیان اینکه اخیرا جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا را نیز شاهد بودیم، افزود: در داخل خود انگلستان نیز شاهد واگرایی هستیم که امیدواریم که این فروپاشی نیز در کشورهای ناقض حقوق بشر همچون انگلستان اتفاق بیفتد.

وی بیان کرد: عربستان و برخی دیگر از کشورهای مرتجع عرب نیز جزو بزرگترین کشورهای ناقض حقوق بشر محسوب می شوند؛ اما چون این کشورها در راستای منافع آمریکا حرکت می کنند کسی جز وجدان عمومی بشریت آنها را به خاطر جنایت هایی که مرتکب می شوند، محکوم نمی کند.

معاون سیاسی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: سازمان ملل هم چون دست پرورده کشورهای استکباری است حتی در موردی که عربستان به کودک کشی محکوم شده بود؛ به دلیل تهدید این کشور به این بهانه که کمک های خود به سازمان ملل را قطع می کنند نامش از لیست کشورهای کودک کش خارج شد.

صادقی اظهار کرد: سرنوشت و عاقبت کشورهایی مانند عربستان به دلیل اینکه پشتوانه مردمی ندارند معلوم است و بالاخره دیر یا زود حکومت های مرتجع عرب همچون آل سعود سرنگون می شوند و حکومت های مردمی اسلامی جای آنها را می گیرند.

وی افزود: مهمترین ابزاری که در دست ماست با توجه به شانتاژهای تبلیغاتی که استکبار جهانی به خصوص آمریکا انجام می دهد تبیین جنایت های ضد حقوق بشری کشورهای ناقض حقوق بشر همچون آمریکا چه در داخل و چه خارج از کشورمان است و البته رهبر معظم انقلاب نیز اخیرا بر روی تبیین این جنایت ها تاکیدات فراوانی داشته اند.


ارسال نظرات