رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان در گفتگو با بسیج:

رسانه‌های مروج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باشند

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلانبا بیان اینکه رسانه‌های مکتوب و مجازی باید مروج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باشند، خاطرنشان کرد: طبق احادیث و روایات، امتی بهترین امت می تواند باشد که به وظیفه خود که دعوت به خیر و نهی از منکر است به خوبی عمل کند.
کد خبر: ۸۷۰۶۱۱۰
|
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲

محسن جعفری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر تنها مختص رفتارهای شخصی و اجتماعی نیست، اظهار کرد: این فریضه نه تنها در مورد بانوان بلکه در آقایان نیز صدق می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه با وجود اولویت داشتن بحث عفاف و حجاب در جامعه ولی نباید مسئله امر به معروف و نهی از منکر را تنها در این زمینه خلاصه کرد، خاطرنشان کرد: امر به معروف در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نیز کاربرد دارد.

جعفری با بیان اینکه رسانه‌های مکتوب و مجازی باید مروج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باشند، خاطرنشان کرد: طبق احادیث و روایات، امتی بهترین امت می تواند باشد که به وظیفه خود که دعوت به خیر و نهی از منکر است به خوبی عمل کند.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر نباید منحصر به منکرات اخلاقی شود، افزود: مسائل و پدیده‌های بزرگتری نیز وجود دارد که در حوزه برخورد با منکرات باید به آنها توجه شود.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید حس مسئولیت‌پذیری مردم را نسبت به امر به ‌معروف و نهی از منکر فعال کنند، تاکید کرد: ترویج امر به معروف و نهی از منکر در رسانه‌ها امری ضروری است.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان افزود: حساس کردن مردم نسبت به معروفات و منکرات کار مهمی است که باید در دستور کار رسانه‌های گروهی باشد.

جعفری با تاکید بر اینکه با وجود همه تبلیغات انجام شده در مورد فریضه امر به معروف و نهی از منکر، هنوز نیاز داریم تا این فریضه برای مردم تعریف و تبیین شود، تصریح کرد: نخستین شرط امر به ‌معروف و نهی از منکر خیرخواهی است و زبان نرم در این موضوع یکی از شرایط است.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان، اتهام‌زنی و قضاوت پیش از موعد را آفت رسانه‌ها دانست و اذعان کرد: نباید بدون اطلاعات کافی با آبروی یک فرد یا گروه بازی کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار