بهره بردار دریاچه کیو گفت: جت اسکی دریاچه کیو دارای مجوز زیست محیطی است.
کد خبر: ۸۷۰۶۱۵۶
|
۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ازلرستان، صارمی در نشست خبری گفت: جت اسکی دریاچه کیو دارای مجوز زیست محیطی است و هیچ آلودگی ندارد.

وی با بیان اینکه خیلی از شهروندان توان سفر به شمال کشور و یا کیش را برای استفاده از امکانات تفریحی را ندارند، افزود: با توجه به تامین تجهیزاتی همچون جت اسکی و شاتل در دریاچه کیو زمینه برای استفاده گردشگران و شهروندان خرم آبادی ازاین امکانات فراهم شده است.

وی با اشاره به حمایت های شهردار و شورای شهر برای تهیه تجهیزات تفریحی و ورزشی مورد نیاز در دریاچه کیو، افزود: 300 میلیون تومان برای خرید تجهیزات ر دریاچه کیو سرمایه گذاری شده است.

دبیر هیئت قایقرانی استان با بیان اینکه قایقرانی در رشته های کایاک، کانو وکاناپولو در دریاچه کیو فعال است، گفت: اورزشکاران فعال در این رشته ها در مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی مقام هایی را کسب کرده اند.

صارمی با اشاره به اینکه رشته اسکی روی آب نیز برای اولین بار در دریاچه کیو راه اندازی شده است، بیان کرد: آموزش اسکی روی آب نیز در این دریاچه دایر است.

وی با بیان اینکه 55 سال پیش که دریاچه کیو احداث شد شهردار وقت قصد راه اندازی اسکی روی آب را داشت؛ اما امروز پس ازیک وقفه 55 ساله اسکی روی آب با100 میلیون تومان سرمایه گذاری در این دریاچه راه اندازی شده است، اضافه کرد: بیش از آنکه درآمدزایی دریاچه کیو برای ما مهم باشد جذب گردشگر برای ما دارای اولویت است.

بهره بردار دریاچه کیو بالا بودن اجاره بهاء بهره برداری از این دریاچه را از مشکلات پیش روی این مجموعه دانست و تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به تغییراتی که در دریاچه کیو با همت شهرداری و شورای شهر ایجاد شده است مردم نسبت به سالهای قبل بیشتر از تجهیزات و امکانات تفریحی دریاچه کیو استفاده می کنند.

صارمی با اشاره به اینکه در ارائه آموزش های اسکی روی آب هدف درآمدزایی ملاک نیست، تصریح کرد: آموزش های اسکی روی آب سه تا چهار جلسه به طول می انجامد.

وی با بیان اینکه مهمترین مسئله در مجموعه ورزشی و تفریحی دریاچه کیو بحث امنیت است، اضافه کرد: در این راستا که وسایل احیاء مانند کپسول های اکسیژن و نیروهای تجات غرق در محل دریاچه موجود هستند.

رئیس کمیته اسکی روی آب استان لرستان گفت: ورزشکارانی که در دریاچه کیو به تمرینات ورزش می پردازند دارای بیمه ورزشی هستند. همچنین جت اسکی و قایق موتوری نیز بیمه هستند.

صارمی راه اندازی فلایول را از دیگر اولویت ها در مجموعه ورزشی و تفریحی کیو برشمرد و افزود: امکان راه اندازی کیبل اسکی و همچنین برگزاری مسابقات برون مرزی در دریاچه کیو وجود دارد.

وی در پایان ازمدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری خرم آباد به دلیل همکاری و مساعدت برای توسعه و تجهیز امانت تفریحی و ورزشی دریاچه کیو قدردانی کرد.

ارسال نظرات