در جلسه كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز کوثر مطرح شد
سه محور اردبیل- سراب، اردبیل- سرچم و آستارا از معابر فعال قاچاق در استان هستند و قاچاقچیان از شیوه‌ها و شگردهای مختلف برای قاچاق کالا استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۰۶۱۸۶
|
۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، احمد عظیمی در جلسه كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز شهرستان کوثر افزود:پیشگیری درحوزه قاچاق کالا و ارز لازم و موثراست.

وی با بیان اینکه مشروبات الکلی و تجهیزات ماهواره در کشور به صورت هدفمند وارد می شود، افزود:حمایت وسرمایه گذاری دشمنان از ورود مشروبات الکلی و تجهیزات ماهواره نشان دهنده برنامه دشمنان دراین زمینه است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری اردبیلافزود: بایدباقاچاق کالا دربرخورد وباتوجه به نقش تخربی آن درحوزه تولید واقتصادباید با جدیت تمام با آن مبارزه کرد.

وی بیان کرد: سه محور اردبیل- سراب، اردبیل- سرچم و آستارا از معابر فعال قاچاق در استان هستند و قاچاقچیان از شیوه‌ها و شگردهای مختلف برای قاچاق کالا از جمله چاپ نشان‌های ایرانی بر روی کالای قاچاق استفاده می‌کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل نیز در این جلسه از تشکیل 242فقره پرونده قاچاق کالا در سال گذشته در این اداره کل خبرداد.

حسین نجف زاده افزود:قاچاقچیان از باربری ها، مسافربری ها و شرکت پست برای حمل و نقل کالاهای قاچاق استفاده می کنندکه لازم است مسئولین این شرکتها دراین زمینه هوشیارباشند.

فرماندار کوثرنیز دراین جلسه گفت:یکی از مهمترین راه های اساسی برای مقابله با قاچاق کالا، گسترش فرهنگ استفاده از کالاها و تولیدات داخلی است .

علیرضاعلیپورافزود:قاچاق کالا و ارز یکی از موانع مهم اقتصاد مقاومتی است وایجاد اقتصاد زیر زمینی، کاهش درآمد دولت ، کاهش تولید ناخالص ملی ، کاهش اشتغال و هدر رفتن منابع مالی و ارزی کشور از پیامدها و تبعات قاچاق کالا و ارز می باشد.

ارسال نظرات