به امامت امام جمعه اصلاندوز:

نماز عید فطر در مصلای نیمه کاره اصلاندوز اقامه می شود

همزمان با سراسر کشور نماز عید سعید فطر، ساعت 7:30 روز عید در محل مصلی نیمه کاره اصلاندوز برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۰۶۱۹۳
|
۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷

حجت الاسلام کهن پور" رییس ستاد نماز جمعه اصلاندوز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصلاندوزضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر،گفت:نماز عید سعید فطر، به امامت حجت الاسلام اسدزاده امام جمعه اصلاندوز چهارشنبه رأس ساعت7:30 روز عید در محل مصلی نماز جمعه واقع در روبروی شهرداری اصلاندوز اقامه می شود.

وی با بیان اینکه زمین مصلی اصلاندوز ناهموار و خاکی بوده و نشستن در این زمین برای نمازگزاران مساعد نیست از مردم خواست هنگام آمدن از منزل یک زیرانداز یا موکت بهمراه داشته باشند.

رییس ستاد نماز جمعه اصلاندوز اظهار کرد:مردم می توانند فطریه خود را به صندوق های تعبیه شده نهادها تحویل دهند یا در صورت شناخت افراد مستمند و نیازمند در اطراف و بستگان خود، شخصا مبلغ فطریه را به آن ها بپردازند.

همچنین محوطه مصلای نیمه کاره شهر اصلاندوز جهت اقامه هر چه با شکوه نماز عید سعید فطر توسط نیروهای خدمات شهری و ماشین آلات شهرداری اصلاندوز پاکسازی شد.

زکات فطره امسال طبق نظر اکثر مراجع، برابر با شش هزار تومان معادل 3 کیلوگرم گندم یا 15 هزار تومان معادل ۳ کیلوگرم برنج اعلام شده است که خانواده‌ها بر اساس قوت غالب خود آن را پرداخت می‌کنند.

وقت نماز عید فطر از اوّل آفتاب است تا ظهر، ولی مستحبّ است نماز عید قربان را بعد از بلند شدن آفتاب بخواند و در عید فطر مستحبّ است بعد از بلند شدن آفتاب افطار کند و زکات فطره را بدهد و بعد نماز عید را بجا آورد.

چگونگی بجا آوردن نماز عید فطر

نماز عید فطر دو رکعت است، در رکعت اوّل بعد از خواندن حمد و سوره باید پنج تکبیر بگوید و بعد از هر تکبیر یک قنوت بخواند و بعد از قنوت پنجم تکبیر دیگری بگوید و به رکوع رود، بعد دو سجده به جا آورد و برخیزد و در رکعت دوم چهار تکبیر بگوید و بعد از هر تکبیر قنوت بخواند و تکبیر پنجم را بگوید و به رکوع رود و بعد از رکوع دو سجده به جا آورد و تشهّد بخواند و سلام گوید.

در قنوت این نماز هر دعایی کافی است، ولی مناسب است این دعا را به قصد ثواب بخواند:

«اَللّهُمَّ اَهْلَ الْکبْرِیاءِ وَ الْعَظِمَة وَ اَهْلَ الْجُودِ وَ الْجَبَرُوتِ وَ اَهْلَ الْعَفْوِ وَ الرَّحْمَةِ وَ اَهْلَ التَّقْوی وَالْمَغْفِرَةِ اَسْئَلُک بِحَقِّ هذَا الْیَوْمِ الَّذِی جَعَلْتَهُ لِلْمُسْلِمینَ عیداً وَ لِمحَمَّد صَلَّی اللّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ ذُخْراً وَ شَرَفاً وَ کرامَةً وَ مَزیداً اَنْ تُصَلِّی عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد وَ اَنْ تُدْخِلَنِی فی کلِّ خَیْر اَدْخَلْتَفیهِ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّد وَ اَنْ تُخْرِجَنی مِنْ کلِّ سُوء اَخْرَجْتَ مِنْهُ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّد صَلَواتُک عَلَیْهِ وَ عَلَیْهِمْ اَللّهُمَّ اِنّی اَسْئَلُک خَیْرَ ما سَئَلَک بِهِ عِبادُک الصّالِحُونَ وَ اَعُوذُ بِک مِمّا اسْتَعاذَ مِنْهُ عِبادُک الْمـُخْلَصُونَ».

مستحبّات نماز عید فطر
مستحبّ است در نماز عید فطر امور زیر را به امید ثواب پروردگار رعایت کند:

1ـقرائت نماز عید را بلند بخواند.

2ـبعد از نماز دو خطبه بخواند مانند خطبه های نماز جمعه با این تفاوت که در نماز جمعه قبل از نماز و در نماز عید بعد از نماز خوانده می شود (و این خطبه در صورتی است که نماز را با جماعت بخواند(.

3ـدر این نماز سوره مخصوص شرط نیست، ولی بهتر است در رکعت اوّل سوره «سَبِّحِ اسْمِ رَبِّک الاْعْلی» و در رکعت دوم سوره «وَ الشَّمْس» بخواند.

4ـدر روز عید فطر قبل از نماز عید با خرما افطار کند .

5ـ پیش از نماز عید غسل کند و دعاهایی که قبل از نماز و بعد از آن در کتب دعا آمده بخواند.

6ـدر نماز عید بر زمین سجده کند و در موقع گفتن تکبیرها دستها را بلند کند.

7ـبعد از نماز مغرب و عشا در شب عید فطر و بعد از نماز صبح و ظهر و عصر روز عید و نیز بعد از نماز عید فطر این تکبیرها را بگوید: «اَللّهُ اَکبَرُ، اَللّهُ اَکبَرُ، لا إلهَ إلاّ اللّهُ وَ اَللّهُ اَکبَرُ، اللّهُ اَکبَرُ وَ لِلّهِ الْحَمْدُ، اَللّهُ اَکبَرُ عَلی ما هَدانا».(بیتوته(

ارسال نظرات
آخرین اخبار