فرمانده ناحیه مقاومت حضرت سيدالشهداء (عليه اسلام)گفت: فیلم هایی که رویکرد انقلابی، معرفتی و دینی دارند برای نمایش در مساجد گلچین و اکران می‌شوند و این رویکرد در راستای تجهیز سیستم سمعی بصری مساجد در حال توسعه است.
کد خبر: ۸۷۰۶۱۹۷
|
۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵

ه گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مساجد و محلات: «سردار علی نصیری» فرمانده پایگاه بسیج سیدالشهداء استان تهران با ابراز علاقه برای تماشای فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» گفت: شخصیت کسی که در این فیلم مورد بحث است حاج احمد متوسلیان است و به دلیل اینکه عمری را در لشگر 27 سپری کرده و زمان حاج احمد تا پایان جنگ را درک کرده‌ام؛ دوست دارم ببینم که شخصیت ایشان در فیلم چگونه تصویر شده است.

 وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در سال‌های پس از انقلاب در مساجد نمایش فیلم و تئاترهایی را به صورت منسجم و مداوم شاهد بودیم که ضمن اشاعه روحیه انقلابی، اوقات فراغت جوانان را نیز پر می کردند، اما بعد از مدتی این جریان کمرنگ شد؛ آیا در برنامه جدید توجه به اینگونه برنامه ها در مساجد از طریق پایگاه‌های بسیج وجود دارد؟ توضیح داد: به نظر من این نوع برنامه‌ها کم نشدند و خیلی هم اوج گرفته‌اند. چرا که در حال حاضر اکثر مساجد به ابزار تکنولوژیک تجهیز شده اند مثلا اگر قبلاً می‌خواستند حرکتی تاثیرگذار انجام دهند باید پرده و دستگاه ویدئو پروجکشن می بردند اما الان دیگر در هر مسجدی قدم بگذارید از این گونه دستگاه‌ها وجود دارد.

 

سردار نصیری تصریح کرد: البته شرایط هم به نسبت آن زمان تغییر کرده و با توجه به بالا رفتن امکانات نمایش فیلم در اکثر منازل و در دسترس بودن فیلم‌های مختلف برای مردم، نگاه‌ها نسبت به نمایش فیلم در مساجد تغییر کرده است و این طور نیست که نمایش فیلمها در مساجد کمرنگ شده باشد. سطح استقبال به خاطر افزایش امکانات به نسبت پایین آمده است؛ البته در مواردی نیز به دلیل نداشتن منفعت برای سرمایه گذار، نمایش فیلم در مساجد اتفاق نمی‌افتد ولی در برخی مساجد که سالن‌های نمایش فیلم و تئاتر دارند، با اخذ مجوز از تهیه کننده اثر اقدام به بلیت فروشی و نمایش فیلم  می‌کنند.

 وی تاکید کرد: در رویکرد جدید، نگاه ما این است که پایگاه‌هایمان را که در بستر مساجد قرار دارد، حتما به امکاناتی نظیر ویدئو پروجکشن مجهز کنیم، چراکه برای تحقق گفتمانی که مدنظر مقام معظم رهبری است، نمایش فیلم‌هایی با این مضامین در دستور کارمان قرار دارد. فیلم هایی که رویکرد انقلابی، معرفتی و دینی دارند برای نمایش در مساجد گلچین و اکران می‌شوند و این رویکرد در حال توسعه است.

 فرمانده ناحیه مقاومت سیدالشهداء با بیان اینکه در زمینه تئاتر و سرود نیز در مساجد فعال هستیم، گفت: یکی از اقدامات بسیج هنرمندان نیز در این راستا انسجام دادن به فعالیت‌های هنری در مساجد است تا این فعالیتها هدفمندتر دنبال شوند.

 وی در پاسخ به اینکه برای انجام این فعالیتهای هنری با ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز تعامل دارید یا خیر، اظهار کرد: بله جلساتی داشته ایم، اما ما در بخش شهرستان های استان تهران فعال هستیم و بیشترین موضوعیت کاری ما با امور مساجد و سازمان تبلیغات و اوقاف است البته شرایط در شهر تهران، متفاوت است و دایره تعاملات سازمان‌ها بیشتر است.

 سردار نصیری درباره تعامل با جشنواره فیلم عمار نیز توضیح داد: پایگاه‌های زیرمجموعه سپاه سیدالشهداء که در شهرستان های استان تهران فعال است، تولیدات مستند داشته اند که حتی در شبکه تهران HD)) به روی آنتن رفته اند. همچنین فیلم های جشنواره عمار پس از اتمام جشنواره در مساجد حوزه فعالیت ما اکران می شوند.

 وی در پایان در مورد فیلم هایی با موضوع مدافعین حرم نیز گفت: چون در استان تهران شاهد اعزام بسیاری از عزیزان به سوریه هستیم و البته تعدادی شهدای حرم نیز داشته‌ایم؛ در این حوزه در حال فعالیت و برنامه ریزی هستیم. که به زودی نتایج دقیق آن را اعلام خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/ت

 

ارسال نظرات