حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ،تأکید کرد: باید با تأسی از ائمه معصومین علیهم السلام و شهدای گرانقدر، روح مواعظ را بشنویم و عمل کنیم.
کد خبر: ۸۷۰۶۳۳۸
|
۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مراسم قرائت دعای جانسوز حضرت امام سجاد علیه السلام در وداع با ماه مبارک رمضان در حسینیه آیت الله بهاءالدینی ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و رده های سپاه و بسیج در شهرستان های مختلف استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، در جمع فرماندهان، مسئولین و کارکنان ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، با اشاره به فرازهایی از دعای جانسوز امام سجاد علیه السلام در وداع با ماه مبارک رمضان، گفت: امام سجاد علیه السلام حقیقت ملکوت و گردش منظومه شمسی را می بینند و می دانند در این ماه ها چه خبر است و چه ظرفیتی قرار داده شده و چگونه فرشتگان الهی نازل می شوند و رحمت و برکات خداوند متعال را از عالم بالا به مُلک و فرش تنزل می دهند و مستعدین را بهره مند می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، افزود: در هشت سال دفاع مقدس نیز رزمندگان اسلام و شهدای عزیز که عاشقانه با خدای خود راز و نیاز می کردند و آنگونه تهجد شبانه داشتند، و سعی می کردند که حتی از اطرافیان خود نیز پنهان کنند، با چشم دل واقعیت ها را می دیدند و امروز نیز ما باید با تأسی از ائمه معصومین علیهم السلام و شهدای گرانقدر، روح مواعظ را بشنویم و عمل کنیم.

وی، تأکید کرد: روح مواعظ این است که بکوشیم موانع دنیا را از سر راه خود برداریم و جهاد اکبر، که به معنی ایستادن برابر خود است را جامه عمل بپوشانیم.

امام جمعه شهرکرد، اضافه کرد: عمق و باطن دنیا خباثت و خُبث است و هرچند بر اساس فرمایش حضرت علی علیه السلام " ظاهرهُ حُلو" ، ظاهرش شیرین است؛ ولی باطن آن مانند زهر کُشنده و نابود کننده است؛‌ولی گاهی به آن دل می بندیم و حاضر نیستیم از آن دل بکنیم.

نماینده ولی فقیه در استان، خاطرنشان کرد: در گرفتن حق دنیوی خود باید بحث تغافل را در نظر بگیریم و تنها برای عزت دین و ایمان و چیزهایی که منتسب به خدای تبارک و تعالی است، بکوشیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، با اشاره به اینکه"‌حُب الدنیا رأسُ کُلِّ خَطیئه"، گفت: زینت اوقات بر اساس دعای 44 صحیفه امام سجاد علیه السلام، آن است که فقط مطیع خدا باشیم و از هواهای نفسانی و دنیا اطاعت نکنیم و روزها را به روزه و شبها را به راز و نیاز بگذارنیم و خضوع داشته باشیم.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار دانشجویان جوان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و مرور بیانات معظم له و سخنان دانشجویان پیرامون واقعیات جامعه را توصیه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری ، گفت: پاسداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، که شرعاً قانوناً و عرفاً پاسدار انقلاب هستند و تا به امروز نیز نقش عالی ایفا کرده اند و در صحنه های مختلف، خوش درخشیده اند، باید به نکات دیدار اخیر مقام معظم رهبری با دانشجویان جوان و سخنانی که دلسوزانه مطرح شد، بیشتر توجه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، تصریح کرد: در این دیدار جوانان دانشجو، عاقلانه و دلسوزانه از مهمات کشور پرده برداشتند و حضرت آقا هم، رهنمودهای لازم را ارئه فرمودند.

‌در آغاز این مراسم حجت الاسلام کریم سرافراز، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با عرض خیرمقدم، گزارشی از برنامه های قرآنی ماه مبارک رمضان در رده های سپاه و بسیج را ارائه کرد.

گفتنی است:‌در این روز ضمن قرائت دعای پرفیض و جانسوز حضرت امام سجاد علیه السلام در وداع با ماه مبارک رمضان؛ از خادمان قرآن و نماز،‌مربیان عقیدتی سیاسی و نفرات برتر کلاس های ماه مبارک رمضان تجلیل شد.

ارسال نظرات