عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با«بسیج»:

قراردادهای جدید نفتی مصداق فروختن کشور است/ IPC یک ترکمنچای دیگر

خادمی گفت: اگر خود آمریکایی ها و انگلیسی ها و فرانسوی‌ها در قرار دادهای جدید نفتی دست داشتند شاید کمی اصول قرارداد دو طرفه را رعایت می‌کردند.
کد خبر: ۸۷۰۶۳۶۶
|
۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹

هدایت الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج درباره قرار دادهای جدید نفتی (IPC) اظهار داشت: قبول کردن IPC یعنی استقلال سیاسی و اقتصادی ایران را از دست دهیم، یعنی تن دکتر مصدق را در گور بلرزانیم، یعنی تمام داشته هایمان را که طی این شصت هفتاد سال از دست بدهیم.

وی در ادامه افزود: یکسری می خواهند به وسیله قراردادهای جدید نفتی شرکت های خودشان را بیاورند تا با این شرکت های خارجی شریک شوند. امکان ندارد ایران IPC را قبول کند. IPC به آن معنی نیست که سرمایه جذب کنیم در واقع فروختن کشور و هدر دادن سرمایه مملکت است. IPC قرار داد ترکمنچای است که اگر خوانده شود غلط بودن و نقص داشتن آشکار آن مشخض است اما چگونه جرئت می کنند درباره اش صحبت کنند نمی دانم!

خادمی گفت: من طی یک گزارشی به آقای رئیس جمهور نوشتم که این قرار دادها به این دلیل و آن دلیل غلط است و اگر خود آمریکایی ها و انگلیسی ها و فرانسوی‌ها در قرار دادهای جدید نفتی دست داشتند شاید کمی اصول قرارداد دو طرفه را رعایت می‌کردند.

ارسال نظرات