خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: این‌که ما کاری کنیم تا دانشجو واقعاً اندیشمند و متفکر بار بیاید، مهم و ارزشمند است زیرا پیغمبران نیز چنین رسالتی را دنبال می‌کردند.
کد خبر: ۸۷۰۶۳۶۸
|
۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار دکتر مهرنیا، سرپرست و جمعی از مدیران دانشگاه پیام نور استان قزوین، به اهمیت دو مقوله کیفی‌سازی و مسائل فرهنگی در دانشگاه‌ها اشاره و اظهار کرد: واقعاً در کیفی‌سازی محیط‌های علمی، از آموزش و پرورش تا دانشگاه مشکلی اساسی و جدی وجود دارد.

وی با بیان این‌که آن نگاهی که دین به دانش دارد، ما به دانش نداریم، تصریح کرد: متأسفانه نگاهی که امروز در دانشگاه‌ها و تا حدودی در حوزه‌های علمیه وجود دارد، به جای این‌که افراد را متفکر بار بیاورد، بیشتر انباشت معلومات را مد نظر قرار داده است.

امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: اگر هدف سیستم آموزشی ما تنها تمرکز بر مطالعه کتاب و جزوه برای پاسخ دادن به سؤالات امتحانی باشد، نتیجه مطلوبی حاصل نخواهد شد و از چنین دانشگاهی، دانشجوی متفکر بار نمی‌آید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که دانشگاه محل بیداری اندیشه و تفکر است، خاطرنشان کرد: این‌که ما کاری کنیم تا دانشجو واقعاً اندیشمند و متفکر بار بیاید و حوصله اندیشیدن و تفکر را داشته باشد، مهم و ارزشمند است زیرا پیغمبران نیز چنین رسالتی را دنبال می‌کردند.

وی گفت: کار انبیاء این بوده که گنجینه‌های دانش، علوم و عقول آدم‌ها را بیدار کنند و امروز هم این رسالت مهم و مبنایی باید مورد توجه رؤسا و مدیران دانشگاه‌ها قرار گیرد.

آیت‌الله عابدینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مسائل فرهنگی در دانشگاه‌ها اشاره و یادآور شد: باید همزمان با تحصیل به مسائل دینی و سایر زمینه‌های فرهنگی دانشجویان نیز توجه ویژه شود تا دانشجویان از فرصت تحصیل در دانشگاه نهایت بهره را ببرند.

امام‌جمعه قزوین اضافه کرد: پیامبر (ص (فرموده‌اند: قرآن را امام، پیشوا و راهبر خودتان قرار دهید و با قرآن حرکت کنید، تصمیم بگیرید و جهت صحیح را مشخص کنید؛ اگر قرآن را امام و راهبر خودمان قرار دهیم نیازی نیست تا از احزاب و اهداف آن‌ها پیروی کنیم و آلت دست آن‌ها شویم.

وی افزود: اگر ما به جای این‌که مسیر زندگی‌مان را با اهداف احزاب و آدم‌ها تنظیم کنیم، با قرآن هماهنگ و تنظیم کنیم هیچ‌گاه دچار نوسانات نخواهیم شد و هدفی واحد را دنبال خواهیم کرد؛ یقیناً چنین انسانی دارای بالاترین سطح فرهنگ است و در نهایت به سعادت دست پیدا خواهد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید خلأ دوری دانشجویان از خانواده را جبران کنند و خوشبختانه فضای فرهنگی دانشگاه پیام نور، فضای بسیار خوبی است که تا حدود زیادی این خلأ را جبران کرده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها