شهردار تهران در مراسم تودیع و معارفه معاونان شهردار تهران گفت: امروز هیچکس از شهرداری و جایگاه مدیریت شهری خداحافظی نمی کند بلکه تنها سنگر را عوض کرده ایم. ما در شهرداری تهران پیش از آنکه با همکاران رابطه اداری، سیستمی و ساختاری داشته باشیم، با یکدیگر دوست و رفیق هستیم و ارتباط عاطفی داریم چرا که اساس کار پرخیر و برکت نیز همین است.
کد خبر: ۸۷۰۶۵۴۲
|
۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، شهردار تهران با اعمال تغییرات گسترده در حوزه معاونت های خود، در فاصله کمتر از یکسال تا پایان عمر حضور در این دوره، خبرساز شد.

محمدباقر قالیباف روز گذشته 4 معاون خود را جابجا کرد و همزمان، این تغییرات را به شهرداران برخی مناطق نیز تسری داد.

از جمله معاونت هایی که با تغییر همراه شد، معاونت امور اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران بود که مجتبی عبداللهی، معاون سابق خدمات شهری، جایگزین حجت الاسلام میثم امرودی شد.

اما آنچه که در مراسم تودیع و معارفه معاونت امور اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران مطرح شد، اعلام رضایت قالیباف از عملکرد معاون سابق و احتمال به کارگیری وی در مسئولیتی جدید بود.

شهردار تهران در مراسم تودیع و معارفه معاونان شهردار تهران گفت: امروز هیچکس از شهرداری و جایگاه مدیریت شهری خداحافظی نمی کند بلکه تنها سنگر را عوض کرده ایم. ما در شهرداری تهران پیش از آنکه با همکاران رابطه اداری، سیستمی و ساختاری داشته باشیم، با یکدیگر دوست و رفیق هستیم و ارتباط عاطفی داریم چرا که اساس کار پرخیر و برکت نیز همین است.

وی ضمن تقدیر از فعالیت های حجت الاسلام و المسلمین امرودی در معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، گفت: ایشان 7 سال است که در حوزه مسایل فرهنگی و اجتماعی شهرداری به عنوان فردی موثر، زحمتکش و پرتلاش خدمت می کند. امرودی به عنوان یک رزمنده، جانباز دانشگاهی، روحانی پرتلاش، انسان پرکار و زحمت کشیده و انصافا خارج از توقع من در وقت گذاری و کار میدانی فعال بوده است.

قالیباف دارابودن یک ذهن منظم و مهندسی شده را از ویژگی های امرودی توصیف و از تلاش، پرکاری، نشاط و روحیه کاری و همچنین ایده پردازی وی در حوزه های فرهنگی تقدیر کرد.

شهردار تهران با اشاره به سابقه کاری امرودی در حوزه بین الملل و توجه به موضوع فلسطین، گفت: ایشان در حوزه فرهنگی و تعلیم و تربیت با تجربه خوب امور بین الملل، همچنان به عنوان مشاور من فعالیت خواهند کرد. همچنین با توجه به سابقه امرودی در فعالیت های جهادی، در قرارگاه جهادی امام رضا(ع) به عنوان یک کار مردمی و مردم نهاد نیز در خدمت ایشان هستیم.

اما بررسی آنچه که در حوزه معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران انجام شد که منجر به اعلام رضایت شهردار هم بود، نشان می دهد که این معاونت در دوره سابق، با توجه به امتیازات مثبت و منفی که طبیعت هر فعالیتی محسوب می شود، در مجموع توانسته نمره قبولی را دریافت کند.

در ادامه، لیستی از اقدامات صورت گرفته در دوره حضور امرودی در معاونت امور اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران که از آنها می توان به عنوان نقاط مثبت عملکردی وی نام برد، منتشر می شود:

- طرح نسيم بهشت آموزش و ورود تعداد قابل توجهی از روحانيون در عرصه شهری به ویژه در مترو و بوستانها

- ارتباط بهتر میان حوزه علمیه و شهرداري و تبدیل سامانه پر حرف و حدیث نشاط به پرديس قرآني
 
- برگزاری 2 دوره نمايشگاه بين المللي قرآن کریم در باغ موزه دفاع مقدس

- راه اندازي شوراي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت با حضور سردار علي فضلي و حجت الاسلام والمسلمين رحيميان، حسین مظفر، مجتبی رحماندوست، موسوي مقدم و محمد كوثري

- راه اندازي كميسيون حجاب و عفاف
 
- راه اندازي شوراي راهبري مديريت محله

- طرح گردشگري ميهمان تهران
 
- راه اندازي مراكز توانمندسازي بهاران و توجه ويژه به آسيبهاي اجتماعي

- ساماندهي مددسراها و سامانسراها مراكز پرتو
 
- ساماندهي و رفتارسازي با تابلوهاي شهري و تبليغات فرهنگي
 
- طرح احداث٧٢ مسجد و طرح دیگری تحت عنوان ٤٠٠ مسجد كه تاكنون ٢١٨ مسجد ساخته يا در حال احداث است
 
- طرح پرچم بلن؛ ٧٢ عدد پرچم ايران و تبديل در مناسبت های مذهبی
 
- طرح پخش سراسري اذان در مناطق و سطح تهران در 3 نوبت که البته نیاز به پیگیری بیشتری دارد

- حمايت از اجراي طرح اقامه نماز

- راه اندازي خانه هاي قرآن و دارالقرانهاي مركزي و دبيرخانه دايمي قرآن و شورايعالي قرآن شهرداري تهران
 
- طراحي و برگزاري 2 سال طرح شميم وحي حمايت از جلسات خانگي قرآن و موسسات قرآني
 
- طراحی و حمایت از روضه هاي خانگي
 
- همکاری به تاسیس خانه مداحان
 
- راه اندازي كانونهاي مختلف از قبيل نمازياوران

- ارتباط نزديك مديريت شهري با سازمان تبليغات، مركز رسيدگي به امور مساجد، ارشاد اسلامي، آموزش و پرورش، بهزيستي و ساير نهادهاي حاكميتي
 
- مخالفت جدي با برخی تابلوهای شهری پرحاشیه همچون نگارخانه اي به وسعت يك شهر در ايام نيمه شعبان، حفاظت از مراقبت جنسي و...

-  طرح سند جامع شهري براي زيست مومنانه

- طرح محله مطلوب، هماهنگي میان مسجد - منزل - مدرسه - محله

- طرح جامع يكسان سازي خدمات طرح منزلت

- اعمال تفکیک جنسیتی در محیط اداری معاونت امور اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران و سازمان های تابعه که مورد توجه و تاکید مراجع عظام تقلید قرار داشت
ارسال نظرات