مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه کمیجان تزکیه نفس یکی از مهمترین دستاوردهای ماه مبارک رمضان دانست و گفت: حفظ دستاوردهای ماه مبارک رمضان و تداوم حال و هوای این ماه ارزشمند الهی مهم‌ترین وظیفه است.
کد خبر: ۸۷۰۶۶۶۸
|
۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، حجت‌الاسلام حمیدرضا بشیری صبح امروز در مراسم وداع با ماه مبارک رمضان که در حسینیه سپاه ناحیه کمیجان برگزار شد با اشاره به لزوم حفظ دستاوردهای ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان به جهت نزول قرآن کریم و ویژگى‌هاى منحصرى که دارد در میان ماه‌هاى سال قمرى برترین ماه است چرا که طبق آیات وحی، ماه رمضان ماهى است که قرآن براى هدایت انسان‌ها در آن نازل شده است.

وی افزود: انسان مؤمن در طول ماه پربرکت رمضان فرمان خداوند را اطاعت می‌کند و در این ماه رنج گرسنگی و تشنگی را تحمل و لذت عبادت حق و ترک گناه را درک می‌کند.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه کمیجان تصریح کرد: یک ماه روزه‌داری در شرایط گرم و با وجود همه مشکلات آن رو به اتمام است و خوش به حال کسانی که از این فرصت به دست آمده نهایت استفاده را کردند و از این سفره الهی به نفع خود بهره بردند که در غیر این صورت باید منتظر فرصت دیگری برای جبران باشند.

حجت‌الاسلام بشیری با اشاره به فرصت بندگی در این ماه گفت: فرصت‌های به دست آمده گاهی غیرقابل جبران هستند و کسی نمی‌تواند از آن بهره کافی و لازم را ببرد، تنها خود فرد است که می‌تواند در این راه گام بردارد و تاثیر مثبتی را برای خود داشته باشد.

وی در ادامه گفت: حفظ دستاوردهای ماه مبارک رمضان و تداوم حال و هوای این ماه ارزشمند الهی مهم‌ترین وظیفه روزه‌دار بعد از یک ماه روزه‌داری در ماه مبارک رمضان است.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه کمیجان تصریح کرد: تزکیه نفس یکی از مهمترین دستاوردهای این ماه مبارک است چراکه انسان افزون بر جنبه مادى و جسمى، داراى بُعد معنوى و روحى نیز هست که هر کدام در رسیدن به کمال مطلوب خود، برنامه‌هاى ویژه‌ای را نیاز دارند بنابراین برای تقویت و رشد بُعد معنوى، تقوا و پرهیزگارى یک اصل مهم و اساسی به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام بشیری در پایان خاطرنشان کرد: به طور قطع تقوا مهم‌ترین دستاورد ماه رمضان است، اعمالی که در طول ماه رمضان انجام می‌شد مانند انس با قرآن، کمک به نیازمندان، خدمت به دیگران، انفاق و امر به معروف و نهی از منکر باید پس از ماه مبارک رمضان تقویت شوند زیرا این اعمال تجلی تقوا هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات