مدیر کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور از وقوع رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در سواحل جنوبی دریای خزر و ارتفاعات البرز خبر داد.
کد خبر: ۸۷۰۶۷۰۴
|
۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، احد وظیفه در تشریح وضعیت جوی 72 ساعت آینده اظهار کرد: ابرناکی، گاهی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی در مناطقی از شمال غرب، سواحل جنوبی دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق استان هرمزگان به‌و‌قوع  می‌پیوندد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود طی 24 ساعت آینده در برخی نقاط شمال شرق کشور شاهد افزایش ابر و بارش پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی باشیم.

مدیر کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: برای روز  چهارشنبه در شمال اصفهان، قم، مرکزی و جنوب استانهای سمنان و تهران به علت وزش باد شدید وقوع پدیده گرد و خاک دور از ذهن نیست.

وظیفه به تصاویر دریافتی ماهواره‌ای سازمان هواشناسی اشااره کرد و افزود: گرد و غبار روی مناطقی از غرب و جنوب غرب کشور مشاهده می‌شود؛ همچنین توده گرد و خاک دیگری روی کشور عراق مشاهده می‌شود که بر همین اساس طی 24 ساعت آینده شاهد تداوم این پدیده در ایلام، کرمانشاه، خوزستان، فارس، بوشهر و لرستان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود از اواخر وقت روزچهارشنبه از غلظت آلاینده‌های ناشی از گرد و غبار در برخی نقاط کشور کاسته شده و وضعیت بهبود پیدا کند.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور در پایان به وضعیت جنوب کشور و دریای عمان اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

وظیفه از افزایش دما در روزهای آینده در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: دمای هوای اکثر نقاط کشور در پایان هفته افزایش پیدا خواهد کرد و این روند گرم شدن هوا تا هفته آینده ادامه پیدا خواهد کرد؛ دمای هوای تهران نیز در 72 ساعت آینده با افزایش سه درجه‌ای به 38 درجه بالای صفر خواهد رسید.
ارسال نظرات